دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که در ۶ ماهه اخیر ۱۶۷ فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، آماری که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

سازمان ملل:۱۶۷ فلسطینی در ۶ ماه اخیر توسط نظامیان اسرائیل کشته شدند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که در ۶ ماهه اخیر ۱۶۷ فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

به گزارش وبگاه «میدل ایست مانیتور» دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد شمار فلسطینیان کشته شده در کرانه باختری و فلسطین اشغالی توسط نیروهای  رژیم صهیونیستی را در ۶ ماه اخیر ۱۶۷ نفر اعلام کرد.  

بر اساس این گزارش، این رقم از شمار کل فلسطینیان کشته شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ که ۱۵۵ نفر بوده است، بیشتر است.

این دفتر اعلام کرد که از ژوئیه تا اوت ۲۷۶ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک، توسط نیروهای صهیونیستی در سراسر کرانه باختری مجروح شدند.

این دفتر در گزارش خود آورده است که مقام‌های رژیم صهیونیستی ۵۶ ساختمان را در شرق «قدس اشغالی» و منطقه «سی» در  کرانه باختری تخریب یا مصادره کرده‌اند که  در نتیجه ۲۳ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک آواره شده و معیشت بیش از ۳۵۰۰ نفر دیگر تحت تاثیر قرار گرفته است.

در همین زمینه روز جمعه، در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «طولکرم»، واقع در شما کرانه باختری درگیری‌های مسلحانه‌ای بین آن‌ها و مقاومت فلسطین رخ داد.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر با تعداد زیادی خودروی زرهی به اردوگاه طولکرم یورش برده و تک تیراندازها را نیز بر روی تعدادی از ساختمان‌ها مستقر کردند. در یورش روز جمعه  ارتش رژیم اشغالگر به طولکرم، یک جوان فلسطینی ۲۳ساله به نام «محمود جهاد جراد» بر اثر اصابت گلوله، شهید و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

منابع محلی افزودند که در  درگیری‌های جمعه ، مقاومت فلسطین هم با گلوله و مواد منفجره نظامیان رژیم متجاوز را هدف قرار دادند.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.