تفاهم‌نامه سه جانبه جذب استخدام هشت هزار نیروی بومی از طریق سامانه جست و جوی شغل (shoghl.mcls.gov.ir) بین استانداری هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به امضا رسید.

وعده پالایشگاه بندرعباس برای جذب ۸ هزار نیروی بومی

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، تفاهم نامه جذب ۸ هزار نیروی بومی برای ساخت واحد کُک اسفنجی پالایشگاه بندرعباس از طریق درگاه جست و جوی شغل با آدرس shoghl.mcls.gov.ir میان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان و مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس به امضا رسید.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان این که برای ساخت واحد کُک اسفنجی پالایشگاه بندرعباس پروژه ای با سرمایه گذاری ۲.۳ میلیارد یورو تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: تأکید داریم که حدالامکان نیروی لازم برای ساخت این واحد در پالایشگاه بندرعباس حتما از نیروهای بومی استان استفاده شوند تا نرخ بیکاری در استان کاهش هر چه بیشتری بیابد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: برای نظارت بیشتر بر به کارگیری نیروهای بومی، ۲ مسیر جذب نیرو را تعریف کرده‌ایم که در راهبرد نخست استخدام دائم نیروهای صنایع از طریق برگزاری آزمون بوده که پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس این آزمون را برگزار کرده است و شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در ۲ مرحله در ماه‌های شهریور و مهر آزمون استخدامی خود را برگزار خواهد کرد و دیگر صنایع را نیز به این مسیر سوق داده ایم.

مجتبی معنین وزیری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که جذب نیروی لازم برای صنایع از طریق درگاه جست و جوی شغل می تواند موازنه مناسبی در زمینه نیاز صنایع و تربیت نیروی انسانی در سطح دانشگاهها و مراکز تربیت نیروی استان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه ای امضا شد که شرکت پالایش نفت بندرعباس تمام نیروی مورد نیاز کار خود را از طریق سامانه جست و جوی شغل جذب کند.

به گفته وی، برای ساخت واحد جدیدی در پالایشگاه بندرعباس به ۸ هزار نیرو نیاز است که در صورت جذب حداکثری این نیروها از درون استان، شاهد اتفاق بزرگی در زمینه کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.