گرمای شدید، آمریکایی ها را مجبور کرده تا تابستان امسال بین خوراک و تهویه مطبوع یکی را انتخاب کنند.

افزایش ۱۵ درصدی قطعی برق به دلیل عدم توان پرداخت قبوض در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نظرسنجی از ۲۵۸۱ دریافت کننده کوپن کمک غذای دولتی بین ۱ تا ۱۴ ژوئیه که هفته گذشته منتشر شد، نرخ خاموشی برق خانه آن ها نسبت به تابستان گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. این خاموشی ها به طور نامتناسبی بر خانوارهای سیاه پوست تأثیرگذار بوده، به طوری که ۱۴ درصد آنها در ۳۰ روز گذشته خدمات برق خود را از دست دادند در حالی که این آمار  برای سفیدپوستان ۱۰ و لاتین تبارها ۱۱ درصد بوده است.

جولای گرم ترین ماه ثبت شده روی کره زمین بود که میلیون ها نفر را وادار کرد تا کولرهای خود را روشن کنند. اما این خنک شدن در آمریکا با هزینه گزافی همراه بود. مارک وولف، رئیس انجمن ملی مدیریت کمک به انرژی (NEADA) که از برنامه هایی است که به خانواده های کم درآمد کمک کرده تا قبوض آب و برق خود را پرداخت کنند، می گوید: «احساس من این است که در تابستان امسال هزینه های سرمایش بی سابقه ای خواهیم داشت. او گفت که این هزینه‌ها «نتیجه بالا رفتن قیمت‌ها نبوده، بلکه در نتیجه افزایش تقاضا برای جبران گرمایش شدید هواست.»

قبض های برق چقدر است؟

در اوایل ژوئیه، تخمین زده شده  که هزینه انرژی هر خانه در تابستان امسال تقریباً ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت و به طور متوسط به ۵۷۸ دلار می رسد که از ۵۱۷ دلار در تابستان گذشته افزایش نشان می دهد. منطقه مرکزی جنوب غربی آمریکا با ۷۰۶ دلار بیشترین و مناطق سواحل اقیانوس آرام در این کشور با ۴۹۹ دلار کمکترین پرداخت را داشته اند. این درحالی است که نرخ تورم سالانه برق در سال جاری کاهش یافته و از نزدیک به ۱۳ درصد در ماه فوریه به ۵.۴ درصد در ماه ژوئن رسیده است. البته در این پیش‌بینی‌ها ادامه گرمایش بی سابقه لحاظ نشده که می‌تواند هزینه‌های نهایی سرمایش خانه را در تابستان امسال آنطور که باید و شاید تخمین نزند.

آمریکایی ها در ماه مارس ۱۹.۵ میلیارد دلار بدهی به خدمات آب و برق این کشور داشتند که از ۱۷.۵ میلیارد دلار در ژانویه افزایش دارد که نشان دهنده هزینه بالای گرمایش خانه ها است. در این بیانیه آمده است که حالا گرمای شدید تابستان باعث افزایش بیشتر بدهی های آب و برق مردم نیز شده است.

کمک‌های دولتی چگونه بوده است؟

جو بایدن ماه گذشته اولین هشدار خطر گرما را برای این کشور اعلام کرد، همچنین حفاظت از افرادی را که باید در گرما کار کنند را افزایش و میلیون ها دلار برای تقویت سیستم های پیش بینی آب و هوا و زیرساخت ها برای محافظت از مناطق در برابر خشکسالی اختصاص داد.

بیش از ۴۰ ایالت آمریکا شاهد عدم قطع برق برای خانوارهای درگیر مشکل اقتصادی در زمستان بودند، اما تنها ۱۹ ایالت و واشنگتن دی سی می توانند فصل گرما را بدون قطع کردن برق خانوارها پشت سر بگذارند. انجمن ملی کمک به انرژی از ایالت‌های آمریکا خواسته در قطعی برق برای حدود یک میلیون خانوار که تابستان امسال به دلیل عدم پرداخت قبوض، دچار آن خواهند شد بازنگری کند چون این افراد به هیچ عنوان نمی توانند قبوض خود را پرداخت کنند.

مدیر اجرایی این انجمن می گوید: «در شرایط نه چندان بحرانی، یک خانواده می‌تواند قطعی برق در یک روز گرم را با باز کردن چند پنجره، گرفتن دوش خنک و این امیدواری که در شب هوا خنک شود، پشت سر بگذارد اما زمانی که گرما برای هفته ها ادامه داشته باشد یا آلودگی هوا را شاهد باشیم، باز کردن پنجره فقط اوضاع را بدتر می کند.»

راه های پیشنهاد شده در آمریکا برای کاهش بهای انرژی

۱. استفاده از جریان هوا (رایگان)

هوای گرم به طور طبیعی بالا می‌آید، در حالی که هوای سرد به طور طبیعی برعکس آن عمل می کند. نصب دستگاه تهویه مطبوع در قسمت بالای خانه باعث می شود هوای سرد را جایگزین هوای گرم در جریان کرده و کل خانه را خنک نگه دارد. تهویه مطبوع باید در یک فضای باز، مانند هال، و رو به روی دیوارها قرار گیرد تا جریان هوای مناسب حفظ شود. اگر دمای بیرون کمتر از داخل است، نباید فقط یک پنجره را باز کرد، بلکه باید پنجره‌ها را در هر طبقه باز کنید تا هوای سرد وارد سطح پایین‌تر شود و هوای گرم محبوس شده در قسمت بالا بتواند از آن خارج شود.

۲. چیدمان مبلمان برای افزایش جریان هوای طبیعی (رایگان)

به عنوان مثال، از قرار دادن مبلمان در وسط اتاق خودداری کنید. محیطی که آنچنان با وسایل در هم و برهم پر نشده نباشد به هوا اجازه می دهد تا آزادانه حرکت کرده و از تجمع هوای راکد جلوگیری کند.

۳. عایق بندی پنجره ها (هزینه زیر ۵۰ دلار)

باید لایه بازتابنده پنجره مستقیماً روی سطح شیشه قرار گیرد تا پرتوهای خورشیدی را به بیرون منعکس کند و میزان گرمای ورودی به اتاق را کاهش دهد.

۴. به وجود آوردن سایه طبیعی با درختان (شروع هزینه از ۳۰ دلار)

درختان برگریز بزرگ یعنی درختانی که برگ های خود را در فصل سرد از دست می دهند در صورت کاشت در ضلع های شرقی، غربی و شمال غربی خانه، سایه آرامش بخشی به شما هدیه داده و می توانند هزینه های تهویه مطبوع در فصل تابستان را تا ۳۵٪ کاهش دهند. درختان ضلع شرقی حیاط خانه نیز صبح ها بر خانه شما سایه می اندازند، درختان جنوبی در اواسط صبح و اوایل بعدازظهر سایه می اندازند، در حالی که درختان کاشته شده در غرب خانه، آفتاب بعدازظهر را که دما در بالاترین حد خود قرار دارد مسدود می کنند. این درختان خانه شما را در طول تابستان در سایه نگه می دارند و از افزایش سرسام آور قبض انرژی شما جلوگیری می کنند.

منبع: یواس‌ای تودی

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.