رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: کادر پزشکی و درمانی هلال احمر در ۸ بیمارستان کشور عراق مستقر هستند و هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

صدور مجوز عمل جراحی به پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراق

پیرحسین کولیوند گفت: در اربعین امسال، ۴ هزار نفر کادر پزشکی و درمانی به صورت داوطلب برای حضور در پایگاه‌های امدادی و بیمارستان‌های کشور عراق ثبت نام کردند.

­

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مقامات کشور عراق صورت گرفته است تا به پزشکان ایرانی مجوز عمل جراحی در بیمارستان‌های عراق هم داده شود.

­

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کادر پزشکی و درمانی در ۳ بیمارستان کشور عراق در مسیر نجف تا کربلا و ۵ بیمارستان در شهرهای نجف و کربلا مستقر هستند تا خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.

­

کولیوند با بیان اینکه در مسیر نجف تا کربلا هر ۶۰۰ عمود یک مرکز سلامت داریم، افزود: چند بیمارستان سیار و درمانگاه‌های سطح یک، ۲ و ۳ نیز در مسیر مراسم اربعین دایر کردیم و این مراکز درمانی سیار تا ۴ روز پس از راهپیمایی اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

­

رئیس جمعیت هلال احمر هشدار داد: زائران با توجه به گرمای هوا، توصیه‌های جمعیت هلال احمر در خصوص پیشگیری از گرمازدگی را جدی بگیرند.

 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.