مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از جمع‌آوری پایگاه‌های موقت طرح اربعین هلال احمر در مرز مهران خبر داد.

پایگاه‌های موقت طرح اربعین هلال احمر در مرز مهران جمع‌آوری شد/ اسکان بیش از ۳۶۰۰ نفر

به گزارش قدس آنلاین، «علی‌اصغر علی‌اکبری» با بیان این مطلب، اظهار کرد:  ۵ شهرستان استان ایلام درگیر طرح اربعین بوده و تعداد ۱۰ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در مسیر تردد زوار اربعین مستقر بوده‌اند که پایگاه‌های موقت جمع آوری شده و در حال حاضر پایگاه‌های ثابت مشغول ارائه خدمت به زائران هستند.
وی با اشاره به کمک های سازمان امداد و نجات کشور و همچنین هلال احمر استان اصفهان در خدمت رسانی به زائرین سید الشهدا(ع) گفت: در ایام خدمت رسانی به زائرین تعداد ۸ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس توسط سازمان امداد و نجات با هدف پایش امدادی زائران به خاک عراق اعزام گردید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: در این مدت یک دستگاه خودرو ارتباطات نیز برای برقراری ارتباط بی‌سیم بین واحدهای عملیاتی توسط هلال احمر استان اصفهان در خدمت زائرین اباعبدالله قرارگرفت.
علی‌اکبری با بیان اینکه در زمان اجرای طرح اربعین به علت مسدود بودن مرز زمینی خروج به سمت عراق با تجمع زائران در شهر مهران مواجه بودیم،   اظهار کرد: در این ایام بیش از ۳۶۰۰  نفر از زائرین نیز توسط هلال احمر اسکان یافته و بیش از ۴۰ هزار  عدد ماسک بین آنها توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به فعال سازی قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در مهران اظهار کرد: بسیاری از خدمات صورت گرفته در ایام اربعین با استقرار همین قرارگاه  عملی شده است.
وی به طرح غربالگری زائرین نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح،   غربالگری ابتلای زائران به ویروس کرونا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.