وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در عربستان با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ولی‌عهد عربستان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این کشور حضور دارد، امروز (جمعه) ۲۷ مرداد ماه در جده با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین دیدار امیرعبداللهیان با محمد بن سلمان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه در رأس هیأتی وارد ریاض شد و پس از آن با حضور در محل وزارت خارجه عربستان مورد استقبال همتای سعودی قرار گرفت و به مدت سه ساعت و نیم با فیصل بن فرحان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر خارجه عربستان در دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه منتظر سفر رئیس جمهور ایران به ریاض هستیم، گفت: همه وزارتخانه‌های دولتی عربستان موظفند که زمینه موفق این سفر را فراهم کنند.

امیرعبداللهیان با ولی‌عهد عربستان دیدار کرد

پس از آن وزرای خارجه به میان خبرنگاران آمدند و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند. وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری با امیرعبداللهیان بر عزم این کشور برای گسترش و تقویت روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد و گفت که منتظر سفر آقای رئیسی به ریاض هستیم.

وزیر امور خارجه هم در این نشست خبری در ریاض گفت که روابط ایران و عربستان سعودی در مسیر درست خود قرار دارد و رو به پیشرفت است و از پذیرش دعوت پادشاه عربستان از سوی رئیسی خبر داد و افزود: این سفر در زمان مناسب انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان با ولی‌عهد عربستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه همچنین در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که به مدت سه و نیم ساعت دیدار و گفت‌وگوی ثمربخشی با وزیر خارجه عربستان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

وزیر امور خارجه در ادامه برنامه دیدارش از ریاض در محل سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در این شهر حضور یافت و در جریان فعالیت‌های این سفارتخانه قرار گرفت. «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران هم که در این سفر امیرعبداللهیان را همراهی می‌کند، در این دیدار حضور داشت و قرار است از این پس در محل ماموریت خود مستقر شود.

به گزارش فارس، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان سعودی در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. بعد از آن هم هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک مبادله شدند و در نهایت در ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه سالجاری سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده بازگشایی شد. سفارت عربستان در تهران هم به صورت موقت در هتلی در تهران در ۱۲ مرداد ماه فعالیتش را از سر گرفت و سرکنسولگری جده در مشهد نیز در هتلی به صورت موقت شروع به فعالیت رسمی کرد تا بعد از تکمیل شدن ساختمان‌های دو مکان دیپلماتیک به آنها نقل مکان شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.