سفیر کنیا در ایران گفت: این کشور از سرمایه گذاری در زمینه احداث پالایشگاه استقبال می کند.

استقبال کنیا از سرمایه گذاری در زمینه احداث پالایشگاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، جاشوا گاتیمو با اشاره به سفر رییس جمهوری ایران به کنیا و عقد تفاهم نامه در زمینه کشاورزی، داروی دام و معادن در این سفر، افزود: روسای جمهوری ایران و کنیا هر دو خواهان همکاری دو کشور هستند و دعوت اتاق بازرگانی اراک از سفارت کنیا، مهر تاییدی برای توسعه همکاری هاست.

وی تصریح کرد: کنیا دارای جمعیت ۵۰ میلیون نفری است و دروازه افریقا از شرق به شمار می رود. با سرمایه گذاری در این کشور، عملا با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر روبرو خواهید بود. اگر تا امروز توسعه روابط دو کشور را شاهد نبودیم، متاثر از مسائل سیاسی بوده است و سفر رییس جمهوری ایران به کنیا، قطعا قدم مثبتی در توسعه تعاملات است.

گاتیمو افزود: سفارت، نماینده کنیا در ایران است و تسهیلات برای تجار ایرانی را دنبال می کند و شرایطی را ایجاد می کند تا همکاری های دوجانبه بین تجار دو کشور به راحتی انجام شود.

وی گفت: سه شهر از کنیا در زمینه رشد برنج و گندم قوی بوده و محصولات کشاورزی و ماشین الات کشاورزی مانند کمباین نیاز دارند.

وی با بیان اینکه دولت کنیا بر استفاده از انرژی پاک و سبز تاکید دارد و می توان با شرکت های فعال در استان مرکزی در زمینه تولید خودروهای برقی تعاملات بسیاری برقرار کرد، گفت: در کنیا پالایشگاه وجود ندارد و دولت کنیا از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.