معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۰۶ بیمارستان در دولت مردمی راه اندازی و ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت اضافه شده است.

راه‌اندازی ۱۰۶ بیمارستان در دولت مردمی/ کاشت حلزون رایگان شد

سعید کریمی افزود: در دولت سیزدهم تخت های «ای سی یو» اطفال از ۵۰۰ تخت ۲ برابر شده و به هزار و ۵۰ تخت افزایش یافته و سه هزار تخت ویژه نیز برای بیماران خاص به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: کنترل کرونا از مهمترین دستاوردهای دولت مردمی است، به طوریکه سازمان جهانی بهداشت ایران را از کشورهای موفق دنیا در کنترل این بیماری اعلام کرد، الان شرایط خوبی داریم و مشکل جدی ما نیست.

وی افزود: کمیته کشوری مقابله با کرونا ادامه دارد و در مورد سایر بیماری‌ها نیز کمیته پیشگیری شکل گرفته است.

رایگان شدن هزینه کاشت حلزون برای کودکان

کریمی تصریح کرد: صف انتظار برای کاشت حلزون صفر شده و الان ۲ هزار عمل کاشت حلزون انجام و جراحی و لوازم آن که ۲۰۰ میلیون هزینه داشته از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت تامین و در اختیار بیماران بصورت رایگان قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: سامانه کارآمد جایگزین سامانه قاصدک شده و این قانون در حال اجرایی است.

کریمی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک با اولویت در مناطق محروم توزیع شده است، گفت: در ماه‌های آینده نیز فارغ التحصیلان جدید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: اعتبار صندوق حمایت از بیماران خاص از پنج به هفت همت افزایش یافت و ۱۰۷ در ردیف بیماری خاصی قرار گرفتند.

رایگان شدن هزینه بستری در چند شهر

کریمی به اجرای برنامه پزشکی خانواده اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۵۹ شهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت، در حال اجراست و هزینه های بستری از مسیر نظام ارجاع رایگان برای بیماران انجام می شود.

وی افزود: سه دهک اول و ساکنان عشایر، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان و زابل و کهنوج اگر از طریق نظام ارجاع در مراکز درمانی بستری شوند رایگان درمان می شوند و فرانشیز درمانی از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

راه اندازی ۱۴۳ مرکز ناباروری

وی ادامه داد:۱۴۳ مرکز ناباروری داریم و ۴۷ مرکز سطح دو نیز راه اندازی کردیم و در هفته دولت بطور همزمان رسما افتتاح می شوند و خدمات ناباروری در بخش بستری و سرپایی ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

کریمی به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت : ۲۵۰ مرکز درمانی ما مجوز گردشگری سلامت گرفتند و سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت داشتیم و کشورهای همسایه اعتماد به خدمات با کیفی پزشکی به ایران دارند.

وی تصریح کرد: ۵۳ مرکز دندانپزشکی غیر دولتی در مناطق محروم راه اندازی شده و ۱۰ مرکز نیز در تهران بزودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز حدود ۲۵۰ دستگاه‌های لازم از جمله ـ «ام آرای، آنژیوگرافی، سرطان و ...» خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است که با منابع وزارت بهداشت تامین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد پیوند، اظهار داشت: مرگ مغزی که اتفاق می افتد باید فرهنگ سازی شود که خانواده ها به انجام پیوند رضایت دهند.

ارسال ۱۵۰ پرونده دانه درشت به دستگاه قضا

کریمی، به تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ پرونده دانه درشت به دستگاه قضایی به عنوان تخلف ارسال شده است.

وی به اعتبار بخشی مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: مراکز جراحی محدود برای اولین بار اعتبار بخشی شدند، ایمنی و کیفیت خدمات بسیار مهم و دارای اهمیت است.

وی از تدوین بسته خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ۸۰۰ تخت توانبخشی بزودی ایجاد شود و کمیته اخلاق بالینی بیمارستان ها تدوین و بزوی ابلاغ می شود.

درمان ۱۰۰ هزار مورد ناباروری

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد ناباروری درمان شده و ۸۵ درصد موارد ناباروری در سطح ۲ درمان می شود و در سطح ۳ نیز حدود ۲۵ درصد درمان موفقیت آمیز است.

کریمی ادامه داد: ایمن سازی بیمارستانها پول زیادی می خواهد و باید در برنامه طولانی مدت اندیشیده شود، وزارت شهرسازی، شهرداری باید در کنار وزارت بهداشت اقدام به مقاوم سازی مراکز درمانی کنند و در مورد بحث آتش نشانی این مراکز نیز تفاهم نامه ای با شهرداری منعقد شده است.

مهاجرت کادر پزشکی همه جای دنیا زیاد شده است

وی اظهارداشت: بعد از همه گیری کرونا مهاجرت پزشکان همه جای دنیا افزایش یافته است ، کادر درمان ما کیفیت خوب دارند نباید اختلاف معیشتی و دریافتی در پزشکان ایجاد شود که انگیزه ای برای رفتن داشته باشند، باید تعرفه ها افزایش یابد و در بحث مالیات نیز به خصوص در مناطق محروم با پزشکانی که در شهرهای بزرگ کار می کنند، یکسان نباشد و پیشنهاد دادیم که تغییراتی در این زمینه انجام شود.

کریمی تصریح کرد: ارائه تسهیلات به پزشکانی که در مناطق محروم کار می کنند نیز باعث ماندگار شدن پزشک می شود و حقوق پزشکان طرحی حدود ۱۰ میلیون تومان است که خوب نیست و درخواست کردیم حدود ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

وی گفت: سقف کارانه نیز در مناطق محروم برداشته شده و تعرفه بخش خصوصی و دولتی برای نیروهای تمام وقت یکسان شده و اتفاق خوبی در دولت مردمی است.

معاون وزیر بهداشت در مورد دستورالعمل مراکز ترک اعتیاد گفت: این مراکز از سال ۸۰ فعالیت دارند و نیاز بود که آیین نامه آنها بازنگری شود که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شود و سامانه الکترونیک برای نسخه نویسی داروهای ترک اعتیاد ایجاد شود که دارو بر اساس چه دستورالعملی برای بیمار تجویز می شود البته این کار به شکل محرمانه و بر اساس کد ملی انجام می شود.

کریمی در زمینه طب ایرانی گفت: حدود ۴۰۰ فارغ‌التحصیل طب سنتی داریم . و اگر بیمارستانی درمانگاه طب سنتی راه اندازی کند ، امتیاز می دهیم.

وی اظهار داشت: مواردی از طب سنتی که علمی است بایداز مواردی که فقط ادعا است، جدا شود و مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع بوده زیرا این طب تاثیر زیادی در سبک زندگی سالم دارد.

نام پزشک را حتما استعلام کنید

وی تصریح کرد: مردم برای استفاده از طب سنتی و طب مدرن به سایت نظام پزشکی مراجعه کرده و نام پزشک را استعلام کنند.

به گفته معاون درمان، ۳۳ هزار و ۲۵ بازدید از مراکز درمانی انجام شده و هزار و ۲۷۰ مرکز غیرمجاز تعطیل شد و هزار و ۲۹ مرکز به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی شده است، مردم باید قبل از مراجعه به مرکز درمانی مربوط حتما استعلام بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.