مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت:قرارگاه ازدواج آسان باید با هدف ترویج سبک زندگی سالم و ازدواج آسان و تدوین و تسهیل شرایط و فراهم کردن امکانات اولیه ازدواج تشکیل شود.

قرارگاه ازدواج آسان در خراسان رضوی تشکیل می‌شود

به گزارش قدس خراسان،حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مطلق روز یکشنبه در دومین روز از برگزاری دوره "طرح ملی اعتلا" با بیان این که خداوند ازدواج را مایه آرامش انسان قرار داده است، عنوان کرد: ازدواج باید مایه آرامش خانواده باشد اما امروزه مشکلات اقتصادی، تجمل‌ گرایی و مراسم پرهزینه و بالا بودن هزینه تهیه جهیزیه، خانواده ها را در این زمینه دچار تلاطم کرده است.

وی افزود: قرارگاه ازدواج آسان برای حل مشکل ازدواج جوانان و دانشجویان باید با مشارکت نمایندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تشکیل شود.

مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد خراسان رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بازگشت به سبک زندگی اسلامی تاکید کرده‌ اند، ادامه داد: با کمال تاسف اکنون ازدواج به دغدغه‌ ای برای خانواده‌ ها تبدیل شده است، بنابراین باید بر اساس سبک زندگی اسلامی از تشریفات و تجملات در برگزاری مراسمات ازدواج کم کرد.

وی ادامه داد: مهریه بالا مانع از طلاق نمی‌ شود،در امر ازدواج آسان و استحکام خانواده باید به دین و تعالیم اسلامی بازگشت، امروز دشمن قداست‌ زدایی از خانواده را هدف قرار داده که رسالت ما به عنوان افراد فرهیخته و دانشگاهی این است که به طور جدی به موضوع خانه و خانواده وارد شویم.

حسینی مطلق با بیان اینکه امسال بحث تعالی خانواده در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است،عنوان کرد: آنچه در مشهد می‌ تواند به عنوان الگو قرار گیرد ازدواج آسان، به هنگام و پایدار است، در این راستا باید قرارگاهی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تشکیل شود.

به گفته وی، در این قرارگاه باید سبک زندگی سالم و ازدواج آسان، ترسیم و تدوین و تسهیل شرایط و فراهم کردن امکانات اولیه ازدواج برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام حسینی مطلق با بیان اینکه راه حل برون رفت از مشکل ازدواج جوانان باید در دانشگاه نوشته شود و برنامه ای برای ازدواج آسان، به هنگام و پایدار طراحی و برنامه ریزی شود، گفت: در این راستا باید تمامی نهادها پای کار بیایند.

در نخستین روز از دوره ۲ روزه "طرح ملی اعتلا" که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در حال برگزاری است، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و سایر مسولان و استادان دانشگاه‌ های اسلامی استان خراسان بزرگ حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.