در اعتراض به قطع بودجه شهرک‌های فلسطینی، فلسطینیان ساکن در مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب می‌زنند.

فلسطینیان مناطق اشغالی دست به اعتصاب می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شوراهای محلی اعراب در رژیم صهیونیستی در اعتراض به مسدود کردن صدها میلیون بودجه به شهرداری‌های شهرهای عرب نشین توسط وزیر دارایی کابینه نتانیاهو دست به اعتصاب زدند.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و از مهره‌های کلیدی کابینه بسیار تندرو بنیامین نتانیاهو، دست کم ۲۰۰ میلیون شِکِل (معادل ۵۲/۷۵ میلیون دلار) از بودجه شهرداری‌های مناطق عرب‌نشین را مسدود کرده است.

شهروندان عرب حدود یک پنجم جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلو افتاده و قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

همچنین نظامیان اشغالگر اسرائیلی شامگاه روز دوشنبه به شهرک بیتا در جنوب نابلس یورش بردند.

صهیونیست‌ها در جریان یورش به شهرک بیتا جوانی فلسطینی را بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شهرک بیتا ۸ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این یورش ضمن گلوله‌باران فلسطینیان، به منازل آنان حمله‌ور شدند و خانه‌های فلسطینیان را مورد بازرسی قرار دادند. علاوه بر این نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را نیز بازداشت کردند.

اشغالگران اسرائیلی از روز گذشته برای یافتن مجریان عملیات تیراندازی در حواره چندین مرتبه به شهرک بیتا و دیگر مناطق جنوب نابلس یورش بردند.

از سوی دیگر، فلسطینیان ساکن نوار غزه عصر روز دوشنبه به مناسبت ۵۴ امین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌های جنایتکار، در اردوگاه ملکه در شرق غزه اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات تیراندازی کرده و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

منابع محلی اعلام کردند که تا این لحظه ۸ فلسطینی در این منطقه به ضرب گلوله زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تیراندازی و پرتاب گلوله‌های گاز اشک‌آور به سوی فلسطینیان ساکن غزه که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد به آتش‌کشیده‌شدن مسجدالاقصی در منطقه ملکه واقع در شرق غزه دست به تظاهرات زده بودند، ۳ تن از فلسطینیان را زخمی کردند.

خبرنگار فلسطین الیوم گزارش داد که یکی از این ۳ نفر به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده و به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

گفتنی است این تظاهرات به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد به آتش‌کشیده‌شدن مسجدالاقصی، با مشارکت هزاران فلسطینی ساکن غزه و در منطقه ملکه واقع در شرق نوار غزه برگزار شد.

از سوی دیگر منابع عبری گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را به ظن ارتباط با عملیات مقاومتی روز شنبه در حواره که به هلاکت ۲ شهرک‌نشین صهیونیست انجامید بازداشت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.