معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بیشتر زلزله زدگان خوی تا پایان فصل کاری امسال صاحب خانه می شوند.

آخرین وضعیت مسکن زلزله زدگان خوی

به گزارش قدس آنلاین،  مجید جودی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: زلزله شهرستان خوی به دو هزار و ۲۰۰ واحد خسارت کلی و به ۱۷ هزار واحد خسارت جزئی وارد کرد که در صورت مساعدت بانک‌ها، بیشتر این واحد تحویل زلزله زدگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سهم بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در ساخت مساکن تخریب شده شهرستان خوی ۴۲۰ واحد است، افزود: بنیاد مسکن آذربایجان شرقی کار تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد را به پایان رسانده و همه ۴۲۰ واحد احداثی را هم تا پایان شهریور به مردم زلزله زده تحویل خواهد داد.

جودی با بیان‌ اینکه از سهمیه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال جاری، ۱۲ هزار مربوط به آذربایجان شرقی است تصریح کرد: سالانه ۶ درصد مساکن روستایی کشورمان در آذربایجان شرقی ساخته می شود و استان از این نظر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روستاییان بد مسکن یا فاقد مسکن خواست، نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان ها اقدام کرده و از تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن بهره مند شوند.

جودی گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بر اثر ۴۴ حادثه ۳۷ هزار واحد مسکن در کشورمان آسیب دید که بیشتر آنها تا پایان شهریور تحویل صاحبانشان می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.