سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امور خارجه و معاونان وی در این کمیسیون خبر داد و افزود: روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا تشریح شد.

روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا در کمیسیون امنیت ملی تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: در این نشست وزیر امور خارجه و معاونان وی مهمان کمیسیون بودند و آقای کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط تهران - کابل را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نماینده ویژه جمهوری اسلامی در افغانستان در این نشست به پیگیری حقابه کشور از رود هیرمند تاکید کرد و به این موضوع اشاره داشت که بازدید هیات ایرانی از دهرآود در راستای اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.

وی ادامه داد: در این جلسه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همکاران وی اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات وزارت امور خارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

عمویی یادآور شد: علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز در این نشست روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تاکید و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.