معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در راستای تأمین مسکن محرومان، یک‌هزار و ۵۰۰ واحد برنامه‌ریزی شده که به زودی تحویل آنها خواهد شد.

احداث ۱۵۰۰واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش قدس آنلاین، وحید خاوه‌ای پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار اردبیل از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، بهداشت و درمان، اشتغالزایی، معیشتی، آموزشی و فرهنگی برای حمایت از مناطق محروم استان اردبیل در سه سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان‌های گرمی و انگوت به عنوان منطقه هدف و در شهرستان‌های خلخال، کوثر و مشگین‌شهر به عنوان مناطق ویژه در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند.

معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در راستای تأمین مسکن نیازمندان یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه‌ریزی‌ها دیده شده که از این تعداد ۷۰۰ واحد تحویل یا عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

خاوه‌ای افزود: به تازگی نیز در جریان سیل در پنج شهرستان استان اردبیل، تعمیر و بازسازی ۵۰۰ واحد از خانه‌های سیل‌زدگان با مساعدت بنیاد مستضعفان آغاز شده است.

وی به اقدامات متعدد حمایتی این بنیاد در زمینه توزیع بسته‌های غذایی برای مادران باردار و نیازمند اشاره کرد و ادامه داد: این کمک‌ها به طور متمرکز به کمیته امداد واگذار و از طریق این بنیاد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

خاوه‌ای تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر و چندقلو را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز بدون سقف، حمایت‌های لازم در مورد تأمین مسکن این خانوارها انجام می‌شود.

معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی اضافه کرد: توانمندسازی محرومان به عنوان سیاست محوری بنیاد علوی مورد توجه بوده و برای ایجاد اشتغال خرد و روستایی و درآمد پایدار برای محرومان، تسهیلات و حمایت‌های لازم انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با قدردانی از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های هدف استان، استمرار حمایت‌های این بنیاد را برای ارتقای شاخص‌های مهم از قبیل فضای آموزشی، مسکن و… مورد تأکید قرار داد.

سید حامد عاملی گفت: هدایت تسهیلات بنیاد علوی به سمت اشتغال خرد می‌تواند درآمدزایی قابل قبولی برای اقشار نیازمند داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.