و.زیر نفت و شهردار تهران امروز در حیاط دولت از پروژه مشترک برقی کردن خودروهای حمل و نقل عمومی پایتخت برای کاهش آلودگی هوای این ابرکلان شهر خبر دادند.

برقی کردن حمل و نقل عمومی در پایتخت کلید خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد اوجی و علیرضا زاکانی در در یک کنفرانس خبری مشترک در حیاط دولت از امضای تفاهم نامه و پروژه مشترک این دو دستگاه برای برقی کردن خودروهای حمل و نقل عمومی در تهران از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌های پایتخت خبر دادند.

وزیر نفت در این کنفرانس اعلام کرد: وزارتخانه تحت امر او  به افرادی که برای برقی کردن تاکسی و وانت‌بار سرمایه‌گذاری می‌کنند،  یا به سرمایه‌گذران از محل صرفه‌جویی اتفاق افتاده ، حواله سوخت می‌دهد یا معادل نرخ سوخت صرفه‌جویی شده به قیمت فوب خلیج‌فارس، پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: این تصمیم موجب اشتیاق سرمایه‌گذاران می‌شود. این مسئله انقلابی در صنعت خودروسازی کشور و کاهش آلاینده‌های هوای شهر تهران به وجود می‌آورد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران و دسیار ویژه رئیس جمهور هم با اشاره به این پروژه مشترک، گفت: در پروژه برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برقی کردن  ۴۰۰ هزار موتورسیکلت، ۵۰ هزار تاکسی  و ۱۰۰۰ اتوبوس هدف‌گذاری شده است. بخشی از زیرساخت‌های کار در تهران آماده شده و تا پایان سال بقیه بسترها فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.