پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه برای اولین بار نشست کمیته سه‌جانبه با هدف تقویت همکاری‌های دفاعی و بهبود هماهنگی‌های میدانی را برگزار کردند.

برگزاری اولین نشست مشترک پاکستان، عربستان و ترکیه با محور همکاری‌های دفاعی

اولین نشست کمیته مشترک دفاعی به میزبانی ریاض و با حضور مقامات بلندپایه دفاعی و نظامی پاکستان‌، عربستان و ترکیه برگزار شد.

هیات‌های سه ‌کشور علاوه بر بررسی فرصت‌های جدید همکاری سه جانبه برای بهبود روابط دفاعی، در قالب کارگروه‌های دوجانبه نیز با یکدیگر دیدار کردند.

ژنرال "محمد سعید" رئیس ستاد ارتش پاکستان،‌ "جلال توفکچی" معاون وزیر دفاع ترکیه و "طلال بن عبداله بن ترکی" معاون وزیر دفاع عربستان نمایندگان سه کشور در اولین نشست کمیته مشترک دفاعی بودند.

همچنین در نشست کارگروه عربستان و ترکیه، نقشه راه همکاری دو کشور در صنایع دفاعی، انتقال فناوری و ملی‌سازی و توسعه تحقیقات علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، پاکستان سابقه همکاری‌های قوی و راهبردی با ترکیه و عربستان در بخش‌های نظامی‌، دفاعی و ضدتروریسم دارد. هر سه کشور چند سری رزمایش‌های دوجانبه را در طول سال با یکدیگر برگزار می‌کنند.

یازدهم مرداد امسال در جریان سفر معاون اول رییس جمهوری ترکیه به پاکستان، چهارمین فروند ناوچه جنگی تولید مشترک دو کشور تحویل نیروی دریایی پاکستان شد. ترکیه در سال ۲۰۱۷ قرارداد خرید ۵۲ فروند هواپیمای آموزشی از پاکستان را با این‌ کشور امضا کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.