۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 908809

فرماندار کاشمر گفت: با توجه به حضور سالانه میلیون ها زائر و مسافر به این شهرستان، ایجاد کمپ زائر یک نیاز ضروری در کاشمر است.

ایجاد کمپ زائر در کاشمر ضروری است

به گزارش قدس خراسان، حجت الله شریعتمداری در جلسه ستاد خدمات سفر کاشمر با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های خدمت رسان در بخش های مختلف به زائران و مسافرین در کاشمر باید از این فرصت بوجودآمده نهایت بهره و استفاده را ببرند، افزود: اگرچه خدمات و تلاش هایی در مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) و محیط پیرامونی آن توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است، اما کافی نیست.

فرماندار کاشمر با اذعان به اینکه در حوزه نظافت، بهداشت و روشنایی نواقص و کمبودهایی در این مجموعه زیارتی وجود دارد، ابراز کرد: ضرورت دارد به منظور خدمات مطلوب به زائران و مسافران علاوه براستقرار آتش نشانی و اورژانس، برای تسهیل عبور و مرور اصلاحات هندسی نیز انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اسکان و برپایی چادر در نقاط مختلف پیرامون امامزاده، بر راه اندازی و فعال کردن کمپ زائر در این مجموعه تاکید کرد و اذعان کرد: با توجه به زائرپذیر بودن شهرستان و حضور سالانه میلیون ها زائر و مسافر در ایام مختلف سال ایجاد کمپ زائر در کاشمر یک نیاز ضروری است.

شریعتمداری  با اشاره به اینکه کاشمر با وجود بقاع متبرک سه امامزاده واجب التعظیم و زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت الله مدرس(ره)، دومین شهر خراسان رضوی است، گفت: خدمت به زائران و مجاوران بقاع متبرکه در کاشمر نه تنها یک وظیفه و تکلیف اداری است، بلکه یک تکلیف دلی و افتخاری ارزشمند است که در کارنامه خدمتگزاران ثبت می شود.

شهردار کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به تغییر و تحول انجام شده در حوزه عمرانی، فضای سبز و خدماتی در محیط پیرامونی آستان مقدس امامزاده سیدمرتضی(ع) گفت: طی یکسال گذشته 24 واحد زائرسرا تجهیز و برای استفاده زائران به بهره برداری رسید.

اصغر کوهسرخی با اشاره به اجرای ۱۵ هزار متر شبکه آبیاری قطره ای در فضای سبز مجموعه سید مرتضی و پارک جنگلی افزود: از اسفندماه گذشته ۱۲ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر کاشته شده است که نیمی از این تعداد در جنگل سید مرتضی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با موافقت شورای شهر کاشمر طرح مطالعاتی سایت ۵۰ هکتاری جنگل سید مرتضی در دست انجام است، اذعان کرد: با توجه به زیارتی بودن کاشمر و حضور سالانه بیش سه میلیون زائر و مسافر در این شهرستان ضرورت دارد از محل بودجه زیارت، اعتباراتی برای ارتقای خدمات به زائران اختصاص یابد.

شهردار کاشمر با اشاره به سدمعبر ایجاد شده در قسمت بازار تاکید کرد: اگرچه اخطارهای اولیه به تمامی کسبه در این بازار داده شده است و اقدامی انجام نشده است، اما با توجه به اخذ دستور دادستان، جمع آوری سدمعبر انجام می‌شود.

گفتنی است فرماندار قبل از جلسه که به صورت میدانی از بخش‌های مختلف مجموعه زیارتی امامزاده سیدمرتضی(ع) بازدید و از دستگاه‌های متولی در این مجموعه خواست در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات، نواقص و کمبودها اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.