مدیرعامل شرکت گاز مازندران از هزینه ۴ هزار میلیاردی دولت سیزدهم برای گازرسانی به مناطق محروم مازندران خبر داد.

هزینه ۴ هزار میلیاردی دولت سیزدهم برای گازرسانی به مناطق محروم مازندران

به گزارش قدس آنلاین و  به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، قاسم مایلی رستمی اظهار کرد: در دو سال گذشته ۹۰۰ کیلومتر خطوط گازرسانی در مازندران با ۴ هزار میلیارد تومان هزینه انجام شده که طول این خطوط دو برابر طول مسیر مازندران است.

وی عنوان کرد: همه شهرها و روستاهای مازندران تا پایان سال ۱۴۰۴ از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار و صعب‌العبور از اولویت‌های دولت سیزدهم است، افزود: در دو سال اخیر ۱۲۰ هزار مشترک به یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک قبلی اضافه شده است.

مایلی رستمی ادامه داد: از مجموع ۶۳ شهر مازندران ۵۹ شهر و از ۳ هزار روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند نیز ۲۶۰۰ روستا تاکنون گازرسانی شده اند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ روستای باقی مانده کوچک و کم جمعیت هستند، افزود: ۱۰۹ روستا از این ۴۰۰ روستا در دوسال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند و ۱۳۰ روستا نیز تا پایان سال و مابقی روستاها سال آینده گازرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به هزینه بالای گازرسانی اشاره کرد و گفت: بیش از یکهزار میلیارد تومان فقط در ۴ ماه امسال در این شرکت برای توسعه گازرسانی هزینه شده است که با رایزنی‌های انجام شده با شرکت ملی گاز مقرر شد برای ادامه فعالیت گازرسانی در مازندران یکهزار میلیارد تومان دیگر اختصاص یابد.

مایلی رستمی با بیان اینکه گازرسانی به برخی مناطق مازندران با توجه به شرایط طبیعی سخت و دشوار است، ادامه داد: در منطقه هراز به دلیل عرض کم جاده و صعب‌العبور بودن مسیر برخی روستاها، گازرسانی از مازندران با مشکل مواجه شده بود که با رایزنی شرکت ملی گاز مقرر شد گازرسانی از استان تهران از مسیر امامزاده هاشم تا گزنگ و آب اسک انجام شود که اکنون در حال اجراست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.