مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان گفت: در حال حاضر دولت در استان ۶ هزار میلیارد تومان مطالبات و ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

بدهی ۱۴ هزار میلیارد تومانی دولت در کردستان/۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد شناسایی شد

به گزارش قدس انلاین، محمد مشیرپناهی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه که در دارایی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت به همه خدمتگزاران‌ مردم اظهار داشت: شان، جایگاه و وجودمان جز خدمتگزاری چیز دیگری نمی‌تواند باشد و امید اریم خدمتگزار واقعی و به تسهیل‌گری و گره‌گشایی مشکلات مردم کمک کنیم.

وی نقش امور دارایی و رسانه را مشترک و آگاهی‌بخشی به مردم توصیف کرد و گفت: یکی از وظایفمان این است که گزارشات مالی این حوزه به موقع و به درستی منعکس شود. رسالت خبرنگاران سنگین و مقدس است.

اعمال کنترل و نظارت مستمر مالی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان به رسالت کاری حوزه کاری خود پرداخت و تصریح کرد: هدفمان تحقق سیاست‌های مالی و اقتصادی کشور در سطح استان و نظارت بر نحوه اجرای قانون بوده و شاخص‌ترین وظایفمان اعمال نظارت مالی و اجرای بودجه است.

وی افزود: هر رقمی از منابع عمومی در کردستان پرداخت شود از طریق خزانه انجام و وظیفه‌مان نظارت بر نحوه اجرای آن است. شاخص‌ترین رسالت این بخش نیز تمرکز بر تمامی دریافتی و پرداختی‌هایی بوده که در استان اتفاق می‌افتد.

مشیرپناهی با ذکر اینکه صورتحساب عملکرد بودجه استان توسط امور دارایی تهیه و در اختیار دیوان محاسبات قرار داده می‌شود، بیان کرد: باید میزان منابع و مصارف شفاف مشخص باشد. در حوزه منابع عمومی بودجه تاکنون انحرافی نداشته‌ایم چراکه تاکید و قانون دیوان محاسبات یک اصل و ریال به ریال مشخص است.

وی اظهار کرد: دو سوم‌ منابع بودجه عمومی استان به شرکت‌ها و بانک‌ها اختصاص می‌یابد. منابع حتما باید بهینه مصرف شود.

اجرای پروژه شفاف‌سازی و هوشمندسازی عملیات دولت

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان از اجرای پروژه شفاف‌سازی و هوشمندسازی عملیات دولت به منظور افزایش نظارت بیشتر در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: کوچکترین مبلغ مالی به حساب دستگاه‌های دولتی به ویژه حقوق کارکنان به صورت سیستمی و از طریق خزانه پرداخت می‌شود. البته اعتبار باید از قبل توسط تامین شده تا ما بتوانیم پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در استان ۶ هزار میلیارد تومان مطالبات و ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، عنوان کرد: ۴۸ درصد ذخیره پایان خدمت بازنشستگان و ۱۳ درصد مانده مرخصی کارکنان و مابقی مربوط به سپرده مردم و سایر حوزه‌هاست.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان اعلام کرد: اکنون نیازمند ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پول هستیم که اگر تامین شود، بدهی کنونی به صورت مقطعی برطرف می‌شود.

به گفته وی، دستگاه‌هایی که پول در حسابشان مانده باید تا ۳۱ شهریورماه هزینه و مدیریت کنند.

شناسایی ۱۸۱ فقره اموال مازاد در کردستان

مشیرپناهی از شناسایی ۱۸۱ مورد اموال غیرمنقول بلااستفاده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد و اظهار کرد: باید دستگاه‌ها برای فروش اموال مازادشان پروژه عمرانی تعریف کنند، در غیر اینصورت یک ریال صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود.

وی افزود: فروش حاصل از اموال مازاد در استان کردستان صرف پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود. برخی اموال مازاد رهاشده همچون روبروی دادگستری میدان بسیج و کنار کتابخانه در سطح شهر مربوط به سازمان ملی مسکن و در تملک آنان است که می‌توانند برای اجرای فعالیت‌های مختلف و یا طرح مسکن ملی ویژه نیازمندان واقعی واگذار کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان یادآور شد: از ۱۸۱ مورد اموال مازاد استان، مجوز فروش یا تهاتر ۱۵۶ فقره صادر شده و باید با بالاترین ارزش افزوده و طبق مزایده به فروش برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.