معاون حقوقی رئیس جمهوربا بیان اینکه دعاوی بین المللی در این دوسال شرایط جدیدی بیدا کرده است، گفت: به صورت جسورانه و فعال وارد دعاوی بین المللی شده ایم ودر دعاوی با آمریکایی‌ها گام‌های جدیدی برداشته شد.

دهقان: دولت سیزدهم در دعاوی با آمریکا گام‌های جدیدی برداشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دهقان صبح امروز - پنجم شهریورماه - از نخستین نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر شده است، بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید به تشریح دستاورد های معاونت حقوقی پرداخت و مهمترین عرصه فعالیتی معاونت حقوقی را دفاع از اموال دولت و شرکت در دعاوی داخلی و خارجی برشمرد و تصریح کرد: دعاوی مختلفی بین دستگاه های دولتی با اشخاص غیر دولتی در محاکم دادگستری مطرح است و مسئولان حقوقی دستگاه ها باید از حقوق دولت دفاع کنند.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه طبق دستور رئیس جمهور و بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، مسئولان حقوقی دستگاه ها باید با معاونت حقوقی هماهنگ باشند، گفت: معاونت حقوقی تمامی دستگاه ها باید گزارشاتی را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارایه دهند تا دفاع حقوقی منسجم تر از حقوق دولت در داخل کشور فراهم شود.
دهقان با بیان اینکه دعاوی بین المللی در این دوسال شرایط جدیدی بیدا کرده است، تاکید کرد: به صورت جسورانه و فعال وارد دعاوی بین المللی شده ایم. در دعاوی با آمریکایی ها گام های جدیدی برداشته شد و در پرونده هایی که در دیوان داوری ایران و آمریکا داریم فعال تر شدیم.
وی یادآور شد: در دیوان ایران و آمریکا چند پرونده مهم را در دستور کار داریم که اسناد آن آماده و در دست پیگیری است.در دیوان دادگستری بین المللی دو پرونده داشتیم که در خصوص یکی از آنها رای تاریخی صادر شد و برای اولین بار انجام شد.

وی در ادامه درخصوص نمایشگاه روایت خدمت خاطر نشان کرد: نمایشگاه بیشتر به تصویری است و دستاوردهای واقعی کمتر در این نمایشگاه قابل نمایش است. اقدامات بزرگی که وزارت نفت به‌ویژه شرکت نفت و شرکت‌های تابع وزارت نفت انجام دادند قابل نمایش در این غرفه نیست.
وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در این مدت انجام شده است، تاکید کرد: کارهایی که ۱۰ سال و بلکه بیشتر از ۱۰ سال روی زمین مانده بود در موضوع پارس جنوبی توسط وزارت نفت در این دو سال انجام شد.
معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: برای اولین بار بعد از اینکه شرکت‌های خارجی خیانت کردند و کار را زمین گذاشتند و در دولت گذشته نیز با توتال قرارداد بستند و آن هم خیانت کرد و کار را زمین گذاشت.
دهقان یکی از دستاورد های وزارت نفت را راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی دانست و گفت: این فاز به زودی به بهره برداری می‌رسد. احداث پتروپالایشگاه‌ها از کارهای بزرگی بود که در این دولت آغاز شد که وزارت نفت گزارش خود را در این زمینه ارائه کرده است.
وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو ادامه داد: اقداماتی که وزارت نیرو برای استفاده از انرژی خورشیدی و بادی و خورشیدی آغاز کرد از کارهای بزرگی بود که در این دولت به شکل ویژه به آن توجه و آغاز شد.
معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: امید است تایج ملموس این دستاوردها برای مردم به نمایش درآید و فهرستی از اقداماتی که وزارتخانه‌های نیرو، مسکن و شهرسازی و نفت و مجموعه‌های تخصصی و کشاورزی انجام دادند کارهای بزرگی بود که انجام شد.
دهقان بیان کرد: در این دولت برای اولین بار ما قیمت گندم را به گونه ای‌ طراحی کردیم که کشاورزان هم اشتیاق دارند که کاشت بیشتری در عرصه گندم داشته باشند و اینکه فروش گندم امسال به دولت به ۱۰.۵ میلیون تن رسید و بیش از ۱۳ میلیون تن امسال تولید گندم داشتیم. در عرصه کشاورزی و صنعتی و بین‌المللی کارهای بزرگی انجام شد.

وی گفت: ما چند سال جزو منزوی‌ترین کشورهای دنیا بودیم به دلیل اینکه دوستان از این طرف مانده و آن طرف رانده شدند و کار به جایی نرسید.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: در این دولت با توجه به نگاه متوازنی که به کشورهای دنیا وجود داشت امروز علاوه بر اینکه با کشورهای مختلف دنیا در ارتباط هستیم با سازمان‌های مهمی که می‌توانند منجر به پیشرفت کشور باشد و تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را زمین گیر و بر آن تحریم‌ها غلبه می‌کند در این عرصه پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

دهقان خاطرنشان کرد: پیوستن به بریکس و شانگهای کارهای بزرگی بود که سال‌ها بر زمین مانده بود اینها فهرست‌ بلندی از اقداماتی است که دولت در دو سال گذشته توانسته به موفقیت برسد و نتایج ملموس آن در معیشت مردم نمایش داده می‌شود.

گفتنی است؛ نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.