مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از تشکیل ۶۲۲ پرونده تخلف در پنج ماهه نخست سال‌جاری در سطح استان خبر داد.

تشکیل ۶۲۲ پرونده تخلف در تعزیرات کردستان/ ۷۶ میلیارد تومان محکومیت صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین رحیمیان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه که در تعزیرات حکومتی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی بعد از پایان  جنگ تاسیس و از سال ۷۳ با اصلاح قانون، تمامی اختیارات جهت رسیوگی به تخلفات حوزه بازار به این مجموعه محول شده و به عنوان یک مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی شناخته شد.

وی با بیان اینکه از ابتدا با کنترل و تنظیم‌ بازار سروکار داشتیم که اکنون به دستگاه‌های دیگر سپرده شده است، گفت: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی "رسیدگی به پرونده‌های تخلف" است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان رسیدگی به و پرونده‌های تخلف و اجرای احکم وظیفه این دستگاه است،  خاطر نشان کرد: بالای ۹۰ درصد از تخلفات، مربوط به گرانفروشی و حوزه درمان محیط اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه بالای ۹۵ درصد از پرونده‌های قاچاق در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود، عنوان کرد : طرح‌های ویژه نظارتی نیز در قالب گشت مشترک، متناسب با زمان نیز به منظور کمک به دستگاه‌های متولی در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

رحیمیان بیان کرد: روسای شعب و قضات تعزیرات حکومتی در کنار بازرسان حضور پیدا کرده و بر نحوه نظارت ، نظارت کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، دستور پلمپ محل فروش صادر می‌شود.

وی اعلام کرد: از اسفندماه گذشته تاکنون طرح‌های نظارتی ویژه نوروز، تشدید مقابله با احتکار و گرانفروشی خودرو اجرا شده در این حوزه با خلاء قانونی مواجه هستیم. در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها نتوانسته‌ایم نقشی را ایفا کنیم، البته متولی این حوزه مسکن و شهرسازی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرای طرح مشترک با جهادکشاورزی، مرکز بهداشت و صمت در خصوص رصد وضعیت مرز باشماق خبر داد  و بیان داشت: در حوزه مدارس غیرانتفاعی نیز ورود کرده و پرونده‌هایی در این حوزه تشکیل شده است.

وی از فعالیت ادارات تعزیرات حکومتی و ۱۷ قاضی در سطح استان خبر داد و کرد: برای کل استان نیازمند ۳۰ قاضی هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در خصوص نظارت‌ها اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری در قالب ۴۱۶ اکیپ نظارتی، ۳ هزار و ۲۸ بازرسی در سطح استان انجام شده که از این بازرسی‌ها ۶۲۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گفته وی، ۱۵۵ اکیپ هزار و ۱۷۰ بازرسی در سنندج انجام داده که منجر به تشکیل ۲۴۳ پرونده تخلف شده است.

رحیمیان از فعالیت ۸۵ هزار و ۶۷۹ واحد صنفی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد واحدهای صنفی در سنندج حدود ۲۸ هزار واحد است. دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در این پنج ماهه دو هزار و ۳۵۴ پرونده تخلف در حوزه بهداشت و درمان تشکیل داده که نسبت به تخلفات این حوزه بسیار کمتر است.

اتحادیه و اتاق اصناف در کردستان نیست!

وی از تشکیل ۹۸۶ پرونده تخلف قاچاق کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۲۰‌ پرونده از سوی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ارجاع داده شده که این آمار نشان می‌دهد که متولی این حوزه در استان نیست!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اذعان به اینکه اتاق اصناف متولی بازرسی و نظارت بر خرده‌فروشی‌هاست، ۱۲۰ پرونده در سطح استان و یک فقره پرونده تخلف در سنندج ارجاع داده است! یادآور شد: با این همه تخلفاتی که محرز بوده، آمارها نشان می‌دهد که اینها حضوری ندارند.

وی اعلام‌کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری میزان محکومیت مالی در بخش کالا و خدمات ۱۶ میلیارد تومان، کالا و قاچاق ۵۱ میلیارد تومان و در حوزه بهداشت و درمان ۴۲۹ میلیون تومان در سطح استان صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.