مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ساماندهی ۶۸ درصد گلزارهای شهدای استان خبر داد.

۲۴ درصد گلزار شهدای مازندران در انتظار ساماندهی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید کهنسال در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد گلزار شهدای مازندران در انتظار ساماندهی هستند، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساماندهی ۸ درصد دیگر از گلزارهای شهدا در دست اجرا بوده که بدین منظور ۶۰ میلیارد تومان نیاز است که ۱۴ میلیارد تومان آن تامین شد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این گلزارها را ۶۲ درصد اعلام کرد و افزود: محل تامین اعتبار ساماندهی گلزارهای شهدا، استانداری و وزارت کشور و از محل تملک دارایی ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یادآور شد: یکهزار و ۴۷ گلزار شهدا به همراه ۶ هزار ۷۶۹ مزار شهید ساماندهی شدند.

کهنسال با بیان اینکه مرکز توانبخشی امام علی (ع) جنب مجتمع ایثار، ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تلاش می کنیم با تواتر املاک با پیمانکار، این پروژه را به پایان برسانیم.

وی با اعلام اینکه اعتبارات مان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، از افتتاح ساختمان اداری در شهرهای قائم شهر و میاندورود خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از کسانی که در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه های اجرایی مشغول بکار بودند، تبدیل وضعیت شدند، اضافه کرد: ادارت مازندران در رابطه با تبدیل وضعیت نیروها اقدام شایسته ای انجام دادند که این موضوع متاثر از تاکید استاندار در جلسات شورای اداری است.

کهنسال با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه ها این اقدام را انجام ندادند و قرار است بصورت متمرکز صورت بگیرد، گفت: قوانینی در حوزه ایثارگری وجود دارد که بعلت شفاف نبودن، تعارض با قوانین دیگر و پیوست مالی نداشتن، سد راه تبدیل وضعیت خانواده های ایثارگر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه بهبود وضعیت عفاف و حجاب نیروهای اداری بنیاد شهید خاطرنشان کرد: سازمانی مانند بنیاد شهید در زمینه عفاف و حجاب باید الگو باشد و در جلسات مختلف سازمانی بر روی این نکته تاکید داریم.

کهنسال با بیان اینکه ۷۰ درصد بانوان شاغل در این نهاد از فرزندان شهدا هستند، افزود: سوال شما قطعاً تلنگری خواهد بود که بر روی این مساله بیشتر متمرکز شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ثبت ۲۷ اختراع و تالیف و ترجمه ۴۲ اثر توسط خانواده های ایثارگر خبر داد و یادآور شد: ۵۹ تشکل ایثارگیری در سطح استان در حال فعالیت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.