معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک بیش از ۱۹۳ هزار دانش‌آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به عنوان سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

۱۹۳ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجید جعفری‌نژاد با بیان این که سفیران سلامت دانش آموزی در زمینه فرهنگ‌سازی، نقش اساسی بر عهده دارند افزود: هدف از راه‌اندازی تشکل سفیران سلامت دانش‌آموزی، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و جامعه است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تقویت مدیریت سلامت‌محور در مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی دانش آموزان، افزایش گرایش دانش‌آموزان به مشارکت در امور مربوط به پیشگیری و خود مراقبتی، جلب مشارکت والدین و ایجاد پلی مستحکم بین خانه و مدرسه به منظور ارتقای سلامت، تقویت روحیه مسولیت‌پذیری و همیاری در دانش‌آموزان، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان از دیگر اهداف اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی به شمار می‌رود.

وی گفت: این برنامه در تمامی مقاطع تحصیلی و بر پایه رویکرد آموزش همسالان برگزار شده و این فرصت را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا آگاهی‌های لازم در موضوعات سلامت و محیط زیست را با استفاده از روش‌های تعاملی و مشارکتی کسب کنند.

جعفری‌نژاد افزود: سفیران سلامت دانش‌آموزی، گروهی علاقه مند به فعالیت‌های گروهی، در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان همسال با نظارت مدیر آموزشگاه به فعالیت پرداخته و موظف هستند که مطالب آموزشی و علمی را که توسط مجریان طرح به آنها آموزش داده می شود به دیگر دانش آموزان انتقال دهند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این برنامه علاوه بر تهیه راهنماهای خودمراقبتی متناسب با هر مقطع، دانش آموزان داوطلب و علاقه مند به عنوان سفیر سلامت دانش آموزی انتخاب و به منظور مراقبت از سلامت خود و همسالان خود آموزش می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.