نیروهای پلیس در ایالت اوهایوی آمریکا زن بارداری را که مظنون به سرقت از یک فروشگاه بود با شلیک گلوله به قتل رساندند.

تیراندازی پلیس آمریکا جان زن باردار و کودکش را گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مقام های پلیس شهر کلمبوس، مرکز ایالت اوهایوی آمریکا از قتل زن بارداری با شلیک یک مامور پلیس در پارکینگ یک فروشگاه در حومه این شهر خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقام‌های پلیس کلمبوس ادعا کردند، این زن مظنون به سرقت کالا از یک سوپرمارکت بوده و بعد از آنکه با سرعت خودرویش را به سمت یک مامور پلیس در پارکینگ این سوپر مارکت هدایت کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

«جان بلفورد»، رئیس پلیس بخش «بلندون» شهر کلمبوس گفت، کارمند یک فروشگاه در این منطقه نزد چند مامور پلیس که برای موضوع نامربوط دیگری در فروشگاه بودند رفته و به آنها گزارش داد، چند نفر بعد از سرقت اجناسی از این سوپرمارکت در حال فرار کردن هستند.

متعاقب این گزارش، یک مامور پلیس به سمت درب راننده خودروی متعلق به «تاکیا یانگ»، زن قربانی ۲۱ ساله، در پارکینگ فروشگاه رفت و به او دستور توقف داد و مامور دیگری نیز از روبرو به سمت خودرو حرکت کرد.

به گفته این مقام ارشد پلیس، این زن باردار در واکنش به این مساله پای خود را روی پدال گاز گذاشت و مامور پلیس نیز بلافاصله مستقیما از پنجره جلو به او شلیک کرده و او را به قتل رساند.

خانواده این زن ۲۱ ساله گفتند، کودک او دو ماه دیگر قرار بود به دنیا بیاید و با مرگ او جنین دختر به دنیا نیامده او نیز کشته شد.

دفتر تحقیقات جنایی ایالت اوهایوی آمریکا تحقیقاتی را درباره این خشونت پلیس به جریان انداخته است.

مقامات پلیس هویت و اطلاعات دو مامور پلیس دخیل در این تیراندازی مرگبار را منتشر نکرده‌اند.

طبق اعلام پلیس، این تیراندازی توسط دوربین روی یونیفرم مامور عامل ضبط شده اما اشاره‌ نکرده که آیا این فیلم به شکل عمومی منتشر می‌شود یا خیر.

معضل خشونت‌های مسلحانه در اشکال مختلف اعم از تیراندازی با انگیزه نژاد پرستی، خشونت های کور و همین طور خشونت بی‌رحمانه ماموران پلیس علیه مظنونان غیرمسلح همچنان گریبان آمریکا را گرفته و بیش از پیش جامعه این کشور را شوکه می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از تکرار تیراندازی‌های کور و مرگبار، این بار در شهر «جکسون‌ویل» واقع در ایالت فلوریدا توسط یک سفیدپوست نژادپرست که از روی نفرت از سیاهپوستان انجام داد، خبر دادند.

ساعتی بعد از این جنایت، کلانتر شهر جکسون‌ویل در ایالت فلوریدا اعلام کرد که عامل تیراندازی در بیانیه‌ای که از خود به‌جا گذاشته، گفته که از سیاهپوستان متنفر است و روی سلاح وی نیز نمادهای نازی درج شده بود.

خشونت‌های مسلحانه در  ماه های اخیر به حدی در آمریکا تشدید شده که مکررا «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشته‌اند. با این حال، جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با مالکیت و حمل سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.