مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: برای تامین آرد مورد نیاز زائران و مجاوران استان، ماهانه ۶۲ هزار تن گندم برای تولید آرد استفاده می‌شود.

ماهانه بیش از ۶۲ هزار تن گندم برای تولید آرد خراسان رضوی مصرف می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۳۷۵ هزار و ۵۰۰ تن خرید گندم از کشاورزان داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن که ۳۴۵ هزار تن بوده، با رشد ۴۶ درصدی خرید هراه بودیم. اعتبار خرید این مقدار گندم از کشاورزان بالغ برپنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به انعقاد قراردادهای کشت قراردادی عنوان کرد: در سال گذشته، کشاورزان ۱۲۷ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آبی خود را تحت کشت قراردادی بردند و با این اداره کل قرارداد بستند. همچنین در سال جاری علی‌رغم سرمازدگی، گرمای زیاد و کاهش بارندگی شاهد خرید گندم بیشتری بودیم.

وی اضافه کرد: برای تامین آرد مورد نیاز زائران و مجاوران در استان، ماهانه افزون بر ۶۲ هزار تن گندم برای تولید آرد مصرف می‌شود که آرد به دست آمده از ۳۱ کارخانه در پنج هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی توزیع می‌شود.

فریدونی به خرید دانه‌های روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ تن خرید کلزا را داشتیم که در راستای نیل به خودکفایی در تولید روغن‌های خوراکی و گیاهی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.