سازمان ثبت‌احوال کشور اعلام کرد: ثبت بیش از ۹۷ درصدی رویداد ولادت و ۹۵ درصدی رویداد فوت در مهلت قانونی از جمله اقدامات این سازمان در راستای ارائه آمارهای به روز و جدید است.

ثبت بیش از ۹۷ درصدی رویداد ولادت در مهلت قانونی

 تا چند سال اخیر آمارهای انسانی صرفاً با استفاده از سامانه‌های موجود که گزارشاتی ایستا در اختیار قرار می‌داد تولید و منتشر می‌شد.

اما با توجه به سیاست‌های کلی دولت سیزدهم و همچنین وزیر کشور مبنی بر راه‌اندازی امور و انجام جهادی کارها و همچنین رفع نیاز همه کاربران و ذینفعان در همه خدمات دولت‌، سازمان ثبت‌احوال تغییر رویکرد داشته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود سازمان از جمله اطلاعات پایگاه جمعیت مستقر در سازمان اقدام به تولید و ارائه آمارهای به روز و جدید با اقلام درخواستی متنوع کرده است.

ایجاد انبار داده و داشبورد مهاجرت‌های داخلی برای رصد جابه جایی‌های داخل کشور با توجه به عملیاتی شدن سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت‌احوال کشور( بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲)، پاسخ به درخواست‌های آمارهای انسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه در راستای انجام تکالیف وزارت کشور در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طراحی و ایجاد داشبورد جمعیتی (در دست اقدام) و رصد مداوم و ارائه پیشنهاد برای بهبود هرم جمعیتی در آینده و به روزرسانی مداوم و بی‌درنگ آن از طریق اتصال به پایگاه‌های مربوطه از جمله اقدامات برای ثبت وقایع ولادت و فوت به شمار می‌رود.

بهبود کیفیت داده‌های پایگاه جمعیتی ثبت‌احوال به لحاظ ثبت بی‌درنگ وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج، طلاق)، آغاز طرح پالایش پایگاه اطلاعات جمعیت کشور از نقطه نظر کشف و ثبت موارد دیر ثبتی فوت از دیگر اقدامات در راستای ثبت بیش از ۹۷ درصدی رویداد ولادت و ۹۵ درصدی رویداد فوت در مهلت قانونی و تحلیل و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی به صورت مکان محور و تخصصی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.