رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای نخستین بار به عنوان شخصیتی در این جایگاه، وارد مغولستان شد.

پاپ فرانسیس وارد مغولستان شد/ ارسال پیام دوستی به روسیه و چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس امروز جمعه به عنوان نخستین رهبر مسیحیان کاتولیک های جهان، وارد مغولستان شد. به گفته رسانه‌های غربی، این سفر پاپ فرانسین در شرایطی انجام شده که وی در این سفر نیم نگاهی به تقویت روابط با چین و روسیه دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد: پاپ فرانسیس که نخستین رهبر کاتولیک های جهان است که از مغولستان دیدن می کند با ارسال پیام «صلح و وحدت» به چین جهت بهبود روابط با واتیکان، وارد این کشور شد.

در ادامه این گزارش آمده است: پاپ فرانسیس ۸۶ ساله در حالی امروز به وقت محلی وارد مغولستان شد که این کشور با یک هزار و ۴۰۰ کاتولیک، کوچک ترین جامعه مسیحیان کاتولیک جهان است اما این سفر اقدامی راهبردی به منظور تحکیم روابط واتیکان با روسیه و چین به شمار می رود.

بنابراین گزارش، پاپ امروز در سفری ۹ ساعته از رم به اولامباتور رسید، این دومین سفر مهم وی به منطقه اوراسیا پس از قزاقستان به شمار می رود. درحالی که هواپیمای حامل پاپ فرانسیس از فراز آسمان چین عبور می کرد، وی در پیامی به «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، خواستار سعادت و صلح برای رهبر و مردم آن کشور شد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: پکن نیز به پیام پاپ دراین زمینه پاسخ داد و خواستار تحکیم اعتماد متقابل با واتیکان شد. سخنگوی وزارت خارجه چین دراین باره گفت: دعای خیر از جانب واتیکان بیانگر دوستی و حسن نیت است.

این چهل و سومین سفر خارجی پاپ فرانسیس از زمان انتخاب وی به عنوان رهبر کاتولیک های جهان است. منابع غربی این سفر را اقدامی مهم برای باز نگاه داشتن درها جهت بهبود روابط با مسکو و پکن دانسته‌اند، در شرایطی که پاپ فرانسیس تاکنون سفری به این دو کشور نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.