مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان گفت: ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ روغن به روش مهندس معکوس برای نخستین بار در تاریخ نیروگاه‌های کشور در نیروگاه بندرعباس به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.

مهندسی معکوس سانتریفیوژ روغن در نیروگاه بندرعباس

به گزارش قدس آنلاین،  رضا مهرانی روز شنبه با بیان اینکه این پروژه با یک چهارم هزینه خرید نمونه خارجی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به صورت کامل توسط شرکت دانش بنیان ساخت داخل شد، ادامه داد: باتوجه به نیاز صنعت نیروگاهی کشور و نیروگاه‌های مشابه در سایر استان‌ها به نمونه سانتریوفیوژ ساخته شده از خروج حدود ۲ میلیون دلار ارز برابر با یکهزار میلیارد ریال جلوگیری شد.

«دستگاه سانتریفیوژ به منظور جداسازی آب از سیال روغن در سیستم‌های نریوگاهی قابل استفاده است.»

وی ادامه داد: سانتریوفیوژ یادشده بر روی واحد شماره چهار نیروگاه بخار بندرعباس در خلال تعمیرات اساسی اخیر نصب شد و با راندمان مشابه نمونه خارجی در حال بهره‌برداری است.

با عنایت به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و ممنوعیت فروش دستگاه‌های با کاربری سانتریوفیوژ می‌توان با استفاده از توان متخصصان داخلی در این امر خودکفا و از فرصت‌های صادرات به کشورهای همسایه استفاده کرد.

سبد تولیدی برق حرارتی در هرمزگان شامل نیروگاه‌های حرارتی بندرعباس با ظرفیت هزار و ۳۳۰ مگاوات، سیکل ترکیبی خلیج فارس با ظرفیت ۹۹۰مگاوات، سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، گازی پاسارگاد قشم با ظرفیت ۷۰مگاوات و نیروگاه آب و برق مپنای قشم با ظرفیت ۵۰ مگاوات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.