وزیر خارجه سوریه و نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی هماهنگی و همکاری میان هیئت دو طرف در این سازمان را با هدف مقابله با چالش‌های مشترک و اخاذی غرب از طریق این سازمان از کشورهای مستقل و در حال توسعه بررسی کردند.

دیدار فیصل المقداد با نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه و الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی سیاسی‌کاری فعالیت این سازمان و رویکرد خصمانه غرب علیه کشورهایی را محکوم کردند که مانع طرح‌های آن از جمله اتهام‌زنی‌های واهی و کمپین‌های گمراه‌کننده برای تحریف تصویر سوریه و روسیه در این سازمان هستند.

در این دیدار وزیر خارجه سوریه بر موضع قاطع کشورش در مخالفت با استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی که باشد و نیز بر تعهد سوریه به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی و فراهم کردن تمامی امکانات مورد نیاز برای کار این سازمان، تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از روسیه و شولگین بابت حمایت از سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بر عمق روابط دوستانه و تاریخی میان دو کشور تاکید کرد.

شولگین نیز به نوبه خود تاکید کرد که همکاری و هماهنگی موجود بین دو هیئت دائمی در لاهه به مقابله با تلاش‌های کشورهای غربی برای تحمیل هژمونی خود بر کار و تصمیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی، مداخله در امور داخلی کشورها و مقابله با کمپین‌های اطلاعات غلطی که محافل غربی در پشت آن ایستاده‌اند تا کار سازمان را سیاسی کنند، کمک می‌کند.

شولگین از پایبندی سوریه به تعهدات خود در قبال کار این سازمان علی‌رغم جنگ تروریستی که با آن مواجه است، قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.