مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: باید فضایی فراهم شود که از سرمایه‌های خورد مردم در پروژه‌های حمل و نقل و تجهیز ناوگان‌های فرسوده شهری استفاده کنیم.

ضرورت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، محمدرضا تازیکی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم یک تعامل و ارتباط دوطرفه بین یکی از بزرگترین خریداران خودرو سازها که همانا شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن هستند از یک طرف و شرکت‌های خودروساز شکل گیرد.

وی اظهار کرد: خودروسازها باید به این سمت و سو متمایل شوند که به این مشتری خوب که دستگاه‌های خدمات‌رسان به شهروندان ما هستند در حوزه اتوبوس، تاکسی، ماشین‌های حمل زباله، آتش نشانی و.... که نیاز شهرداری‌هاست، کمک نمایند و خارج از چارچوب قوانین و مقررات بسته دولتی باشند تا ما بتوانیم به عنوان دستگاه خدمت‌رسان به آن‌ها کمک کنیم.

تازیکی با اشاره به این نکته که سازمان همیاری به عنوان یک بازوی اقتصادی قوی در کنار شهرداری های کل استان است، بیان کرد: در حال حاضر ما بیش از ۹۴ شهرداری داریم وامیدواریم، بتوانیم از این فضای بوجود آمده نهایت استفاده را کرده و تعاملات به خوبی برقرارشود تا از این ظرفیت برای توسعه و تجهیز ناوگان شهرداری استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در پاسخ به این‌پرسش که آیا تسهیلات خاصی را دولت و یا وزارت کشور برای بهسازی و نو سازی حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است؟ افزود: یکی از نکات مورد اهمیت درخصوص تجهیز ناوگان شهری و میزان سرمایه گذاری دولت و بودجه آن اینست که به طور قطع دولت نمی‌تواند تمامی بودجه نوسازی و تجهیز بحث‌های شهری مثل تاکسی و اتوبوس را تامین کند. چراکه خیلی از آن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و به سمت خصوصی سازی پیش رفته است.

وی یادآور شد: امروزه یکی از مهم ترین جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل، شهرداری ها هستند و باید فضایی فراهم شود که از سرمایه‌های خورد مردم در پروژه‌های حمل و نقل و تجهیز ناوگان‌های فرسوده شهری استفاده کنیم‌.

تازیکی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری در استان خراسان رضوی فرسوده است که هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود و این اتفاق علاوه بر آلایندگی، هزینه بسیار بالایی را بر شهرداری‌ها تحمیل می‌کند که امیدوارم این اتفاق با تجهیز و نوسازی ناوگان‌های فرسوده شهری، حل شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: نمایشگاه خودرو در مشهد یکی از مهمترین نمایشگاه های شهرمان است که امسال با حضور بیست شرکت کننده از برترین برنده‌های مطرح کشور در فضای بیش از ۲۰ هزار مترمربع به یکی از پر بازدید کنندگان نمایشگاه‌های طول سال مشهد تبدیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.