۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 912619

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در خصوص ادعاهای مدیر عامل استقلال منتشر شد.

پاسخ تند باشگاه پرسپولیس به علی خطیر

به گزارش قدس آنلاین، رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس پس از صحبت های علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در یک برنامه زنده تلویزیونی بیانیه ای را صادر کرد و با کذب خواندن ادعاهای علی خطیر تیتر "اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در خصوص ادعاهای کذب مدیر عامل استقلال" را برای این متن انتخاب کرد

رسانه رسمی پرسپولیس نوشت:بدعهدی‌ها و سوء مدیریت را به گردن کسی نیندازید.

باشگاه پرسپولیس طی اطلاعیه‌ای، ادعاهای کذب و بی‌اساس مدیر عامل باشگاه استقلال را در برنامه فوتبال برتر پاسخ داد.

شب گذشته و در برنامه فوتبال برتر، مدیر عامل باشگاه استقلال، مواردی را عنوان که به دور از واقعیت بوده و برای فرار رو به جلو، همه ارکان دولت، مجلس، وزارت ورزش، حامیان مالی و باشگاه‌های دیگر را درگیر مشکلاتی ساخت که خودشان آن را مدیریت و بنا ساخته‌اند و برای توجیه خود، همگان را مقابل هوادارانشان قرار دادند.

باشگاه پرسپولیس طی سال‌های اخیر با برنامه مدونی که در پیش گرفته است، طبق قوانین و مقررات وضع شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی، همکاری‌های لازم را داشته و تمام تعهدات خود را در قبال قراردادهای منعقد شده در زمینه حامیان مالی انجام داده است و از سویی مطابق بودجه در نظر گرفته شده، از داشته‌های خود استفاده کرده است. ضمن اینکه برای اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بجای هزینه سازی و برداشت‌های غیر اصولی، با همکاری و هماهنگی هیات مدیره و اعضای تیم فوتبال، در مقطعی به جای پرداخت مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی، بدهی‌ها و موانع موجود در مسیر حضور در لیگ قهرمانان را مرتفع ساخته است.

باشگاه پرسپولیس از برنامه فوتبال برتر می‌خواهد، این زمانی که در اختیار مدیر عامل باشگاه استقلال قرار گرفت را در اختیار این باشگاه قرار دهد تا بتواند پاسخ ادعاهای مدیر عامل باشگاه استقلال را بدهد.باشگاه پرسپولیس با تلاش شبانه روزی خود در مسیر حرفه‌ای‌سازی، آکادمی، اجرای تعهدات قرارداد با حامیان مالی و مدیریت این شرایط سخت، توانست با کسب سه عنوان قهرمانی در یک فصل و اخذ مجوز حضور در رقابت‌های بین‌المللی لیگ قهرمانان آسیا، طی مسیر کند.

باشگاه پرسپولیس در قبال تعهدات خود توانست رضایت حامیان خود را، هم در خصوص باشگاه و تیم و هم در زمینه اجرای تعهدات متقابل کسب نماید و اصلا قرار نیست باشگاه استقلال سهامدار تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی باشگاه دیگر باشد. این چه استدلال اشتباهی است که در پیش گرفته‌اید؟ چه برنامه و راهکاری برای برون رفت از این شرایط داشته و دارید که بجای فعالیت در این عرصه‌های موجود، این و آن را مقصر قلمداد می‌کنید؟ اگر از این شرایط خبر نداشته‌اید و مدیریت را قبول کرده‌اید، کلا اشتباه کرده و اشتباهی آمده‌اید و اگر خبر داشتید و برنامه‌ای نداشتید، باز هم اشتباهی آمده‌اید. پاسخ به هواداران مطلع و منطقی، مقصر نمودن این و آن نیست.

در بخش دیگری از صحبت‌ها و ادعای مدیر عامل استقلال آمده است که چه فرقی بین دو باشگاه است؟! آیا واقعا نمی‌دانید بین تیمی که چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا و قهرمانی سه جام در یک فصل در کارنامه دارد و یک تیم با ادعای خودتان با هزینه کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی و عدم کسب عنوان قهرمانی، چه فرقی وجود دارد؟!قطعا حامیان مالی مشتاق هستند با تیم‌های قهرمان و پر هوادار و خوش حساب همکاری داشته باشند چرا که سود و موفقیت آنها نیز در گرو این همکاری دو سویه است. نه تیمی که به دلیل مشکلات مدیریتی طی چند سال گذشته بارها مساله ساز بوده و با بد عهدی‌های خود، توپ را به زمین دیگری انداخته است.

تناقض دیگر اینکه با ادعای ایشان، مدیران قبلی خودشان، تعهدات خود را به اپراتور همراه اول انجام نداده‌اند و به جای دلجویی، طرف مقابل را محکوم کرده‌اند. چه انتظاری دارید که این قرارداد به سرانجام برسد و از سویی چه ارتباطی به ایرانسل و دیگر اسپانسرها دارد؟!

مدیر عامل استقلال در جایی عنوان می‌کند که استقلال با ۴۷۰ میلیارد تعهد مالی در سال گذشته نتوانسته قهرمان شود، این هم مقصرش کسان دیگری هستند؟! تیم پرسپولیس با ۲۵۰ میلیارد توانسته در سال گذشته سه جام بگیرد و این توان مدیریت باشگاه پرسپولیس بوده که هزینه‌ها را به خوبی مدیریت کند و اگر این توان مدیریت و این اراده شبانه روزی نبود، شاید وضعیت پرسپولیس هم بحرانی می‌شد.

مدیر عامل استقلال در جای دیگر مدعی عدالت بین دو باشگاه بوده است. در شرایطی که پول حاصل از فروش سهام به صورت کامل در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته و آنها این بودجه را صرف مصارف دیگر نمودند و از سوی باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته کل این بودجه را در اختیار داشته باشد.

در بخش دیگری از این برنامه طی ادعای مجری برنامه، بدون اطلاع و یا با آگاهی کامل به موضوع خدمت سربازی میلاد سرلک پرداختند که این مورد کاملا قانونی انجام شده است و کلیه بازیکنان از آن بهره برده و می‌برند. عنوان این موارد جز فرافکنی و حاشیه سازی برای باشگاه و بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس، چیزی در پی ندارد و با اهداف خاصی این موارد دنبال می‌شود.

مدیر باشگاه استقلال بجای تاخت و تاز و ادعاهای کذب، باید به بدعهدی‌های خود و مدیران خود توجه کند و به تعهدهای باشگاه جامه عمل بپوشاند و مشکل را در جایی دیگر مورد بررسی قرار دهد. اگر دولت و مجلس و وزارت ورزش بخواهند بودجه یا حمایتی را برای باشگاه شما در نظر بگیرند، حتما مدیری را در نظر می‌گیرند که بتواند از بیت‌المال و سود سهام هوادارانش بهتر و بیشتر حمایت کند و در جهت توسعه آن سرمایه‌گذاری نماید.

هواداران استقلال نیک می‌دانند که برای انجام و تداوم هر قراردادی باید طرفین، تعهدات خود را به صورت متقابل انجام دهند. جایز نیست که شما تعهدات طرف مقابل را انجام ندهید و آنها را مقابل هواداران خود بگذارید.

دولت، مجلس، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همیشه در محدوده تعریف شده‌ای در کنار باشگاهها بوده و هستند. تکالیف مشخص است و مسیر روشن. اگر این مشکلات را می‌دانستید و وارد این مسیر شده‌اید، باید سختی‌ها را به جان بخرید و جایی که به قول خودتان ۲۰ میلیون هوادار شما را تشویق می‌کنند، از دولت و مجلس و بقیه هم نام ببرید نه فقط در مشکلات.

باشگاه پرسپولیس طبق توافقات انجام شده با حامیان مالی، تمام تعهدات متقابل را انجام داده است و مسیرهای توسعه این روابط را همواره کرده است و در مثال؛ «آدم خوش حساب، شریک مال مردم است» دقیقا این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

در بخشی دیگری از صحبت‌های مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص کپی‌برداری و اخذ مجوز پرسپولیس در لیگ قهرمانان باید گفت؛ تلاش شبانه روزی پرسپولیس و تحمل سختی‌های فراوان در تمام ارکان باشگاه و تیم باعث دریافت این مجوز شد. باشگاه پرسپولیس بجای انجام تعهدات و پرداخت بازیکنان و کادر فنی در زمان مقرر، با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد و اقدام به پرداخت بدهی‌های گذشته نمود و موانع را یکی، پس از دیگری برداشت تا با رعایت الزامات بتواند مجوز حضور در آسیا را دریافت کند اما در طرف دیگر باشگاه استقلال بودجه‌ای که از سوی سازمان خصوصی سازی در اختیار داشت را صرف مصارف دیگر نمود که مدیر عامل استقلال هم این موضوع را تائید کرد و بدهی ۸۰۰ میلیاردی هم طبق ادعای خودتان بجای گذاشته شد.

رعایت این اصول عامل اخذ حضور پرسپولیس در آسیا و عدم دریافت مجوز حرفه‌ای فقط بدعهدی و نامدیریتی باشگاه استقلال بود، نه کپی برداری که بهانه‌ای دیگر برای فرار رو به جلو در مقابل هوادارانتان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.