مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گفت: ۲۵ روستا در قالب این طرح از تنش آب شرب خارج شدند.

جهاد آبرسانی در خراسان رضوی ۲۵ روستا را از تنش آبی خارج کرد

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: فاز اول جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستای استان با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اواخر سال ۱۴۰۰ توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به فاز دوم طرح شامل ۷۷۰ روستا با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار که تا ۳۰ هزار ریال قابل افزایش است اظهار امیدواری کرد: مشکل آب شرب روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی تا سه سال آینده برطرف شود.

وی از ادامه پدیده خشکسالی به عنوان یک چالش در تأمین آب شرب شهرها و روستاهای خراسان رضوی نام برد و یادآور شد: این استان در سال آبی گذشته به لحاظ بارش‌ها نسبت به ۵۰ سال اخیر خشک‌ترین سال را تجربه کرد به گونه‌ای که وضعیت منابع آب شرب در سال آبی جاری به دلیل خشک شدن و یا کاهش آب دهی چاه‌ها، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها به مراتب نگران کننده تر شده است.

امامی میزان بارندگی در خراسان رضوی طی سال آبی جاری را ۱۰۹ میلی متر اعلام کرد که در مقایسه با ۱۹۰ میلی متر بارش‌های بلندمدت، ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد و رتبه نخست خشکسالی در کشور را نصیب استان کرده و باعث کاهش منابع آب شرب ۳۶ شهر و ۶۵۰ روستا در استان شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: با وجود این شرایط آبفای استان خود را موظف به تأمین آب مشترکان می‌داند و به هر شکل ممکن طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی را اجرا و تکمیل می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.