یک کارشناس بازار کار بر لزوم تعریف مشاغل جدید تاکید کرد و گفت: در تمام کشورها روی مشاغل جدید سرمایه‌گذاری شده است؛ از این رو ما نیز باید استانداردهای شغلی در حوزه مشاغل جدید را تعریف و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

لزوم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی مشاغل جدید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی درباره طرح آموزش در محیط واقعی کار اظهار کرد: اگر کارگاه‌های مجری طرح در این زمینه با دولت همکاری کنند این طرح موفق‌تر پیش می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از موضوعات افزایش بهره‌وری بنگاه و نیروی انسانی است تا کارگرانی که در بخش های خصوصی و دولتی یا نهادهای نیمه دولتی مشغول کارند بتوان با بازآموزی و افزایش مهارت توانمند کرد.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: با توجه به آنکه نیروها در کارگاه‌ها حضور دارند امکان سرمایه‌گذاری و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری خود کارگاه وجود دارد و می‌توان از پشتیبانی‌هایی که خود دولت به لحاظ فنی انجام می‌دهد یا تسهیلاتی که در اختیار کارگاه‌ها می‌گذارد برای تربیت نیروهای ماهر و توانمندسازی کارگران شاغل استفاده کرد.

حاج اسماعیلی در ادامه با تاکید بر لزوم تعریف مشاغل جدید اظهار کرد: اگر صرفا به مشاغل سنتی محدود شویم و انتظار داشته باشیم که افراد تنها کار جوشکاری و ساختمانی یاد بگیرند از بازارهای جهانی عقب می‌مانیم.در حال حاضر تمام کشورها روی مشاغل جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ لذا باید استانداردهای شغلی را در حوزه مشاغل جدید و آینده مشاغل تعریف و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: باید روی مشاغل حوزه آی‌تی،ربات‌ها، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید بیش از پیش کار کنیم و برای آموزش‌های عمومی در سطح کشور برنامه داشته باشیم.یکسری آموزش‌های تخصصی را از طریق کارگاه‌ها یا آموزشگاه‌ها می‌توان ارائه کرد، ولی یک بخش هم آموزش‌های مهارتی است تا افرادی که می‌خواهند در آینده شغل و درآمدی داشته باشند از طریق کسب مهارت وارد بازار کار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.