در راستای تأمین ۱۰۰هزار نیروی کار ایرانی برای ارمنستان, نشست مشترکی بین معاون اشتغال وزارت کار و سفیرکشور ارمنستان برگزار شد.

نشست وزارت کار با سفیر ارمنستان برای اعزام نیروی کار ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته ی امید ملک,مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار پیش زمینه اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به خارج از کشور، در وهله نخست حفظ کرامت نیروی کار ایرانی با هدف تجربه اندوزی،ارزآوری و انتقال دانش  می باشد در همین راستا آشنایی با زبان ، داشتن مهارت ، توانایی و استانداردهای لازم بر اساس نیاز کشورهای متقاضی و نیرو پذیر، دانش زبانی، مدرک زبان معتبر و سایر مدارک مورد نیاز است. 

وی گفت: هدف گذاری اعزام نیروی کار به خارج از کشور در سال جاری، اعزام  تعداد ۱۰ هزار نفر از طریق دفاتر کاریابی خارجی مجاز به کشورهای نیروپذیر می باشد. با عنایت به اینکه فرآیند اعزام پیچیده، زمانبر وطولانی هست واین امر مستلزم این است که هماهنگی لازم مابین دستگاه های مرتبط با اعزام نیروی کار از قبیل امور بین الملل وزارت متبوع ،وزارت امور خارجه،سازمان توسعه وتجارت و...در خصوص ظرفیت سنجی بازار کارهای کار هدف در خارج از کشور و شناسای و کسب فرصت های شغلی کشورهای نیرو پذیر ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، به منظور اجرایی نمودن توافقات به عمل آمده با مقامات کشور ارمنستان در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه به این کشور در اسفندماه سال ۱۴۰۱مبنی بر تامین ۱۰۰هزار نیروی کار مورد نیاز کشور ارمنستان، نشست مشترک معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال با سفیر کشور ارمنستان در ایران جهت تسریع و تسهیل در اعزام نیروی کار ایرانی در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲.۰۶.۱۲ برگزار گردید.

به منظور اجرایی نمودن توافقات به عمل آمده با مقامات کشور ارمنستان در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه به این کشور در اسفندماه سال ۱۴۰۱مبنی بر تامین ۱۰۰هزار نیروی کار مورد نیاز کشور ارمنستان،  نشست مشترک معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال با سفیر کشور ارمنستان در ایران جهت تسریع و تسهیل در اعزام نیروی کار ایرانی در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲.۰۶.۱۲ برگزار شد.

دراین جلسه معاونت توسعه کارآفرینی اشتغال درارتباط با چگونگی عملیاتی نمودن توافقات به عمل آمده و همچنین اعلام ویژگی ها و مشخصات نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی کشور ارمنستان تاکیدات لازم را مطرح کرد.

 درپایان و پس از تبادل نظر و گفتگو پیرامون ابعاد و زوایای مختلف موضوع، مقرر گردید تا سفارت کشور ارمنستان جهت نهایی نمودن جزئیات و نیازمندی های نیروی کار مورد نیاز، استعلام و پیگیری های لازم را از وزارت کار متبوع خود به انجام رسانند تا  در سفر آتی وزیر کار کشور ارمنستان به ایران زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه اعزام نیروی کار مازاد ایرانی فراهم شود. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.