۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 914039

بحران آب و هوا به طور فزاینده‌ای بر زنجیره تامین جهانی و مسیرهای تجاری تاثیر می‌گذارد.

تجارت جهان دستخوش تغییرات اقلیمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، خشکسالی شدید در پاناما صف‌های طولانی و تأخیرهایی را در کانال پاناما ایجاد می‌کند و باعث اختلال در حمل‌ونقل می‌شود و تأثیر بحران آب‌وهوایی بر تجارت جهانی را بیشتر نشان می‌دهد. نتایج نشان داده است که تعداد شناورهای عبوری از این کانال را برای چند ماه خشک به دلیل کمبود آب محدود کرده است.

کانال پاناما، بیش از ۱۰۰ سال است که یک گذرگاه بزرگ برای تجارت بین‌المللی بوده است.  در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۴ هزار ترانزیت از طریق این کانال توسط کشتی‌های حامل بیش از ۲۹۱ میلیون تن بار انجام شد.

طبق اعلام S&P Global زمان انتظار کشتی‌هایی که به کانال می‌رسند، از چند ساعت به چند هفته افزایش یافته است و  بر اساس گزارش‌ها، چندین شرکت کشتیرانی خصوصی برای مشتریانی که کالاها را از طریق کانال حمل می‌کنند، هزینه‌های اضافی اعمال کرده‌اند.

در گزارش تجارت جهانی ۲۰۲۲ سازمان تجارت جهانی (WTO) اشاره می‌شود که تغییرات آب وهوایی چشم‌انداز اقتصادی و تجاری کشورها را تغییر می‌دهد و تهدیدی بزرگ برای رشد و شکوفایی آینده است. دماهای بالاتر، بالا آمدن سطح دریاها و تکرار رویدادهای شدید آب وهوایی چشم انداز کاهش بهره وری، کمبود تولید، زیرساخت‌های حمل و نقل آسیب دیده و اختلال در عرضه را به همراه دارد.

مقامات اظهار کردند که این بحران، چالش‌های بی سابقه‌ای را به همراه دارد و هیچ سابقه تاریخی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.