ولیعهد سعودی روز یکشنبه جزئیات امضای یادداشت تفاهم در خصوص پروژه ایجاد کریدور اقتصادی جدید هند، خاورمیانه و اروپا را در پلتفرم «X» منتشر کرد.

جزئیات یادداشت تفاهم پروژه کریدور اقتصادی میان هند، خاورمیانه و اروپا از زبان بن‌سلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این جزئیات در بیانیه‌ای منتشر شد که صفحه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در پلتفرم «X» یک روز پس از اعلام این پروژه توسط ریاض و واشنگیتن منتشر کرد.

بن سلمان گفت: به عنوان اوج آنچه در دوره گذشته روی آن کار شد، عربستان، آمریکا، هند، امارات، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که یادداشت تفاهمی در خصوص پروژه ایجاد یک کریدور اقتصادی جدید که هند، خاورمیانه و اروپا را به هم متصل می‌کند، امضا کرده‌اند.

وی گفت: این تفاهم نامه «پایه‌هایی را که بر اساس آن ساخته شده است متبلور می‌کند، به گونه‌ای که منافع مشترک عربستان را تامین می‌کند، وابستگی متقابل اقتصادی را با شرکای خود از سایر کشورها افزایش می‌دهد و به طور کلی بر اقتصاد جهانی منعکس می‌کند.»

وی در این بیانیه تاکید کرد که این پروژه به توسعه و بازسازی زیرساخت‌ها کمک می‌کند که شامل راه‌آهن و اتصالات بندری برای افزایش عبور کالا، خدمات و تقویت مبادلات تجاری است.

بن سلمان ادامه داد: این پروژه همچنین شامل احداث خطوط لوله برای انتقال برق و هیدروژن، افزایش امنیت منابع جهانی انرژی و همچنین کابل‌هایی برای انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه فرامرزی بسیار کارآمد و قابل اعتماد خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، این یادداشت تفاهم برای تقویت یکپارچگی اقتصادی و کمک به ارائه فرصت‌های شغلی جدید و با کیفیت برای دستیابی به دستاوردهای بلندمدت در امتداد کریدورهای فرامرزی جدید کار خواهد کرد.

در پایان بیانیه آمده است: «دستیابی به آنچه در تفاهم نامه روی آن کار شده است مستلزم تداوم سرعت تلاش‌های انجام شده و شروع فوری سازوکارهای لازم برای اجرای آن است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.