قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۰ تا ۲۶ شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار داخل+جدول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۰ تا ۲۶ شهریور) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو انگور ۳۹.۸۰۰ تا ۷۰، نارنگی ۴۵.۸۰۰، سیب دماوند ۴۳.۸۰۰، هلو هسته جدا ۴۵.۸۰۰، هلو انجیری ۴۸.۸۰۰، شلیل ۴۹.۸۰۰، انجیر سیاه ۴۹.۸۰۰، آلو شابلون ۴۵.۸۰۰، انار ۴۹ و گلابی ۶۹ است.

بازار میوه‌های آبدار همچنان ارزان‌ترین محصولات را به خود اختصاص داده‌اند؛ هر کیلو هندوانه ۷ تا ۱۰ و خربزه ۲۲.۸۰۰ تومان در حال عرضه است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۳.۸۰۰ و انبه ۱۲۸ تا ۱۳۸ هزار تومان که وانت بارها آن را به شکل کارتونی کیلویی ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

بازار تجریش یکی از متنوع‌ترین بازارها اعم از میوه‌های داخلی و خارجی بوده که قیمت بالایی دارند. به عنوان مثال قیمت زغال اخته در این بازار تا حدود ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو می‌رسد. بازار میوه‌های خارجی بسیار گران‌تر بوده و هر کیلو از برخی میوه‌ها به بالاتر از دو میلیون تومان می‌رسد. به عنوان مثال بلوبری میوه بومی آمریکا شمالی بوده که فروشندگان در ایران عنوان می‌کنند این میوه از مالزی وارد کشور می‌شود.

یک بسته ۱۲۵ گرمی این میوه ریز خوش رنگ و خوشمزه ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که به این ترتیب یک کیلو آن در ایران دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. آووکادو نام درخت و میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری و مناطقی با اقلیم مدیترانه‌ای می‌روید و میوه‌ای گوشتی، سبز و براق با هسته‌ای درشت دارد. این میوه در ایران در بسته‌ای دو عدد یا تکی به فروش می‌رسد. هر عدد آووکادو بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قابل خرید است؛ البته این میوه در دسته سبزی‌جات هم قرار می‌گیرد و در داخل سالاد استفاده می‌شود.

خیار آفریقایی یا خیار شاخ دار میوه بومی جنوب آفریقا است. این محصول نیز تکی به فروش می‌رسد و هر عدد آن بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. کامکوات هم میوه‌ای خارجی است که همچون کیوی در حال کشت در داخل است. این میوه پاییزی که شبیه پرتقال اما خیلی ریزتر است قیمت به نسبت بالایی دارد. از دیگر میوه‌های وارداتی در بازار ایران می‌توان به پاپایا، دراگون فروت یا میوه اژدها، فیسالیس و… اشاره کرد.

گفتنی است اگر بازار تجریش یکی از گران‌ترین بازارهای میوه کشور است بازار شهرستانی میدان امام حسین انواع میوه و سبزی‌جات داخلی و البته انواع پروتئین‌ها را می‌توان با قیمتی به مراتب پایین‌تر از میوه فروشی‌های سطح شهر خریداری کرد. به عنوان مثال خیار بوته‌ای و به اصطلاح رسمی در میوه فروشی‌های سطح شهر کمتر از ۲۰ هزار تومان نبوده اما در این بازار هر کیلو خیار بوته‌ای را می‌توان با ۱۰ هزار تومان هم خریداری کرد.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۰.۸۰۰، گوجه گیلاسی ۴۹، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو رسمی ۱۸.۸۰۰، کاهو سالادی ۲۹.۸۰۰، خیار رسمی ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۵۰۰، لیمو ترش عمانی ۲۹.۸۰۰ و لیمو ترش سنگی ۴۳.۸۰۰ تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۴.۸۰۰ تا ۱۶.۹۰۰ و انواع پیاز شیری (سفید) ۱۰.۸۰۰ تا ۱۳.۸۰۰، زرد ۱۰.۸۰۰ تا ۱۲.۸۰۰ و پیاز قرمز هم ۱۹.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین محصول در بازار سبزی‌جات پیاز شیری با هر کیلو ۹ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) و گران‌ترین کلم بروکلی و سیر خشک با هر کیلو ۸۰ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) است.

زنجبیل یکی از سبزی‌جات وارداتی از کشور هندوستان است. در حال حاضر قیمت آن در بازار تجریش هر کیلو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار داخل+جدول

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.