با وجود افزایش میزان حقوق در آمریکا، نرخ تصاعدی تورم در این کشور طی سال ۲۰۲۲ موجب شد که میزان درآمد واقعی آمریکایی‌ها به میزان ۲.۳ نسبت به سال قبل از آن، کاهش یابد.

افزایش تورم در آمریکا موجب کاهش درآمدها و گسترش فقر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در ماه‌های اخیر در آمریکا همزمان با تشدید اعتصابات کارگری در بخش خودرو و بنگاه فیلم‌سازی هالیوود، میزان تورم نیز روندی افزایشی داشته است.

براساس گزارش جدید مرکز آمار آمریکا، میانگین تورم در این کشور موجب شده که میزان درآمد واقعی شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ با وجود افزایش میزان حقوق، کاهش یابد.

همچنین در نتیجه توقف کمک‌های دولتی که در زمان همه گیری کرونا ادامه داشت، میزان فقر در برخی از بخش‌های جامعه گسترش پیدا کرده است.

«لیانا فاکس» از مسئولان مرکز آمار آمریکا در یک ویدئو کنفرانس در این باره گفت: افزایش تورم در آمریکا، موجب شده میانگین درآمد واقعی خانوارها به ۴۷ هزار و ۹۶۰ دلار در سال کاهش پیدا کند.

براساس آمارهای رسمی در آمریکا، نرخ رسمی فقر در آمریکا طی سال گذشته در سطح ۱۱.۵ درصد معادل ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از کل جمعیت آمریکا، ثابت مانده است.

این بدان معناست که در شرایط کنونی قریب به ۳۸ میلیون آمریکایی با درآمد کمتر از ۱۴ هزار و ۸۸۰ دلار در سال زندگی می‌کنند که برای یک خانوار چهار نفره این میزان به ۲۹ هزار و ۹۵۰ هزار دلار در سال می‌رسد.

براساس گزارش مرکز آمار آمریکا، میانگین فقر در این کشور برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش بی سابقه‌ای بود و از ۷.۸ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است. همچنین میزان فقر در بین کودکان از ۵.۴ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده که افزایش قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.