سازمان همکاری دفاعی پنتاگون از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش ۲۵ فروند جنگنده‌ اف-۳۵ به ارزش ۵ میلیارد دلار به کره جنوبی خبر داد.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش «اف-۳۵» به کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در ادامه تجارت تسلیحات آمریکایی و اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در منطقه شرق آسیا، آمریکا این بار با فروش جنگنده‌های نسل جدید به کره جنوبی موافقت کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با فروش ۲۵ فروند جنگنده «اف-۳۵» به ارزش ۵ میلیارد دلار به کره جنوبی موافقت کرد؛ اقدامی که می‌تواند اعتراض کره شمالی را در پی داشته باشد.

سازمان همکاری دفاعی پنتاگون طی بیانیه‌ای از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ به کره جنوبی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه فروش احتمالی هواپیماهای جنگی اف-۳۵ و تجهیزات مربوطه به جمهوری کره را به مبلغ تقریبی ۵.۰۶ میلیارد دلار تأیید کرده است».

پنتاگون همچنین گفت که کره جنوبی حداکثر ۲۵ فروند جنگنده، و همچنین موتور، تجهیزات الکترونیکی و خدمات پشتیبانی فنی درخواست کرده است.

این وزارتخانه با بیان اینکه سئول هم‌اکنون تعدادی اف-۳۵ در ناوگان نیروی هوایی خود دارد، مدعی است که فروش این جنگنده‌های نسل جدید به کره جنوبی، تعادل اساسی نیروهای نظامی در منطقه شرق آسیا را تغییر نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «این فروش جنگنده‌ها، توانایی جمهوری کره را برای رویارویی با تهدیدات فعلی و آتی با ارائه قابلیت دفاعی معتبر برای جلوگیری از تجاوز در منطقه و تضمین قابلیت همکاری با نیروهای آمریکایی، بهبود می‌بخشد».

موافقت آمریکا با فروش اف-۳۵ به کره جنوبی، با آزمایش‌های موشکی بالستیک کره شمالی و سفر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به روسیه و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور آن همزمان شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.