سفیر چین در روسیه تاکید کرد که کشورش آماده ایفای نقش سازنده برای کمک حل بحران اوکراین هست.

سفیر چین در روسیه: آماده ایفای نقش سازنده برای کمک به حل بحران اوکراین هستیم

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری سی.جی.تی.ان چین،«جانگ هانهوا» سفیر چین در روسیه با بیان این مطلب،افزود: چین موضعی عینی و بی طرفانه در قبال جنگ اوکراین دارد که به گفته وی دلایل پیچیده دارد.

این دیپلمات چینی در میزگرد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه روسیه با عنوان «میانجی گری و ابتکارات بشردوستانه مرتبط با جنگ اوکراین» با حضور «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و بیش از ۳۰ سفیر مقیم این کشور؛ بیان کرد: برای پایان جنگ و بحران باید به علت های اصلی آن پرداخت.

جانگ خاطرنشان کرد: همه طرف ها باید به مفهوم امنیت مشترک، همه جانبه و همکاری پایدار پایبند بوده و ساخت یک معماری امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی را ترویج کنند.

وی با تاکید بر طرح ۱۲ ماده‌ای «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با عنوان موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین،گفت: پکن همواره اقدام عملی برای حل و فصل سیاسی بحران انجام داده است.

چین در اواخر اردیبهشت ماه «لی هوی» نماینده ویژه خود به کشور های اروپایی ،روسیه و اوکراین فرستاد تا با دیدار مقامات ارشد این کشور ها درباره حل بحرات اوکراین تبادل نظر کنند.

سفیر چین با اشاره به وضعیت فعلی اوکراین در یک مقطع حساس است،تاکید کرد: پکن مایل به انجام هرکاری برای تهسهیل پیشبرد مذاکرات، است.

جانگ از همه طرف‌های درگیر در جنگ خواست تا منطقی و خویشتن‌دار باشند، از تشدید و گسترش بحران اجتناب کنند و در راستای جلوگیری از فاجعه انسانی با مقیاس بزرگ تر با یکدیگر همکاری لازم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.