عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه وزارت بازرگانی تا برطرف شدن تناقضات و ایجاد یکسری اصلاحات برای عدم تداخل با سایر وزارتخانه‌ها مسکوت می‌ماند.

اختلاف نظر در دولت بر سر وزارت بازرگانی/ این لایحه مسکوت می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مجتبی یوسفی درباره آخرین وضعیت تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده یکی از مخالفان جدی تشکیل این وزارتخانه هستم، چرا که در همه جای دنیا کسی که تولید می‌کند، در حوزه بازرگانی و توزیع نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور خودمان نیز در این خصوص تجربه شکست خورده داریم و شاهد بودیم که چندین بار این وزارتخانه تفکیک و ادغام شد و گاهی حتی این وزارتخانه تبدیل به وزارت واردات شد و عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی، ضربه جدی به تولید کشور زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن زمان با فشار دولت و کسانی که آن لایحه مدنظرشان بود، تشکیل وزارت بازرگانی رأی آورد که در فرآیند اجرا اشکالاتی اعم از تداخل کاری با سایر وزارتخانه‌ها ایجاد شد، برای مثال در بحث مجوز و گمرگات تداخلاتی با وزارت جهاد به وجود آمد و مشکلات کالاهای اساسی را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه در بدنه دولت نیز اختلاف نظر درباره به نتیجه رسیدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی وجود دارد، گفت: بعد از رأی آوردن وزیر جدید صمت، در دولت درباره تشکیل این وزارتخانه دوگانگی ایجاد شده و نظرات موافق و مخالف جدی وجود دارد. بعضی می‌گویند با روی کار آمدن وزیر جدید باید فرصت داده شود و بعضی می‌گویند وزارت صمت از ابتدا اشکال داشت و بعضی دیگر دنبال ایجاد سازمان بازرگانی به جای وزارتخانه هستند.

یوسفی بیان کرد: در مجموع برایند این شده که این لایحه تا برطرف شدن تناقضات و ایجاد یکسری اصلاحات برای عدم تداخل با سایر وزارتخانه‌ها مسکوت بماند و مجلس نیز کمک می‌کند تا یک وحدت نظری در دولت در این زمینه ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.