اتحادیه‌های فروشگاه‌های اپل در فرانسه در آستانه عرضه آیفون ۱۵ در این کشور برای روزهای جمعه و شنبه، درخواست برگزاری اعتصاب داده‌اند.

اعتصاب کارکنان فروشگاه‌های اپل در فرانسه در آستانه عرضه آیفون ۱۵

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از رویترز، اتحادیه‌های فروشگاه‌های اپل در فرانسه در آستانه عرضه آیفون ۱۵ در این کشور برای روزهای جمعه و شنبه، درخواست برگزاری اعتصاب داده‌اند و خواهان بهبود حقوق و شرایط کاری هستند.

اتحادیه خرده‌فروشی اپل CGT در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: « مدیریت تصمیم گرفته است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های کاملا مشروع ما را نادیده بگیرد؛ (از اینرو) ۴ اتحادیه خرده‌فروشی اپل در فرانسه برای اعتصاب در ۲۲ و ۲۳ سپتامبر فراخوان داده‌اند.»

اتحادیه‌ها همچنین از کارگران خواستند تا صبح روز جمعه در اپرای پاریس گارنیه که در کنار یکی از فروشگاه‌های شاخص اپل در پاریس است، تظاهرات کنند.

کارینه شوشان، عضو اتحادیه خرده فروشی اپل CGT به روزنامه فرانسوی لیبراسیون گفت، ممکن است کارگران سه چهارم فروشگاه‌های اپل در فرانسه در این اعتصاب شرکت کنند.

اپل هفته گذشته به دنبال تصمیم دولت فرانسه مبنی بر توقف موقت فروش گوشی‌های آیفون ۱۲ تحت تأثیر قرار گرفت. پس از انجام آزمایش‌هایی مشخص شده است این مدل گوشی اپل تشعشعات بیش از حد دارند و محدودیت‌های در معرض تشعشعات قرار گرفتن را نقض کرده‌اند.

اپل روز جمعه متعهد شد نرم‌افزار آیفون ۱۲ را در فرانسه به‌روزرسانی کند تا اختلاف بر سر میزان تشعشعات حل شود؛ اما نگرانی‌ها در سایر کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که ممکن است مجبور شود اقدامات مشابهی را در جاهای دیگر نیز انجام دهد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.