مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان تسهیلات ارائه شده به بخش تعاون کشور طی یک سال گذشته با افزایش ۱۸۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

 افزایش ۱۸۱ درصدی تسهیلات اعطایی بخش تعاون کشور

به گزارش قدس خراسان، جعفر امیرآبادی زاده روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان گناباد اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی لازمه توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در بخش تعاون مناطق مختلف است.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی علاوه بر ارزش افزوده و رونق اقتصادی تعاونی‌ها آورده‌های اقتصادی خوبی برای شهرستان‌ها به دنبال دارد و مسئولان ذیربط این مساله را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: اصلاح قانون تاسیس تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی از جمله رویکردهای وزارت تعاون و دولت سیزدهم برای رونق بخش تعاون است.

امیرآبادی زاده افزود: ارتقاء بخش تعاون و رسیدن آن به جایگاه اصلی خود در اقتصاد و اشتغال‌زایی کشور رویکرد مهم دولت سیزدهم است و در برنامه هفتم توسعه باید سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد افزایش یابد.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به تعاونی‌های توانمند و دارای شرایط را رویکرد دیگر دولت سیزدهم برای کمک به رونق اقتصادی این بخش برشمرد.

وی گفت: در این دولت برای نخستین بار برش استانی و یا سهم هر استان بر اساس ظرفیت‌ها و آسیب‌ها و مسایل و مشکلات در اختصاص اعتبارات مورد توجه قرار گرفت و به هر استان اعلام شد.

امیرآبادی زاده افزود: استان‌ها بر اساس نوع مسایل و رویکرد فعالیت‌ها از درجه یک تا سه تقسیم بندی شده‌اند و به ترتیب استان‌ها در هر یک از این بخش‌ها می‌توانند از ۷۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال در پرداخت تسهیلات بر اساس تصمیم‌گیری استانی و بدون کسب تکلیف از وزارت تعاون، برای پرداخت تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر تشکیل تعاونی ها مبتنی بر زیست بوم و ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی و بومی‌سازی هر منطقه ادامه داد: این مساله به رونق اقتصادی تعاونی‌ها کمک می کند.

منوچهر محمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی هم از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستانهای گناباد و بجستان در سال جاری خبر داد و افزود: این تسهیلات با بهره‌های پایین و به صورت سرمایه در گردش به فعالان اقتصادی و تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.