نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع‌گیری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد عملا رویکرد جدیدی در دنیا باز کرد.

موضع‌گیری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل رویکرد جدیدی به دنیا نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام "احد آزادیخواه" اظهار داشت: این نشان دهنده این است که عملا تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران بی‌اثر شده است.

وی با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل حاوی یکسری مسائل مهم بود، افزود: موضع‌گیری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد عملا رویکرد جدیدی در دنیا باز کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه محوریت سخنان آیت الله رییسی قرآن بود، ادامه داد: همین که رئیس جمهور قرآن را روی دست گرفت و بلند کرد، معنایش این است که با همین کار ۵۰ کشور اسلامی و ۲ میلیارد نفر از جمعیت دنیا را با خودش همراه کرد.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: به خصوص با توجه به بی‌حرمتی‌هایی که اخیرا برخی کشورهای غربی به قرآن نشان دادند، این تکنیک آیت‌الله رئیسی نشان داد که نگاه جمهوری اسلامی، نگاه وحدت آفرین بین بلاد اسلامی است که محور آن قرآن است و سیاست خارجی ما نیز با محوریت قرآنی و مبانی دینی و قرآنی پیش می‌رود.

وی با استناد به آیه قرآنی(نفی سبیل) تاکید کرد: قرآن به ما می‌گوید هیچ وقت مسلمان نباید تحت سلطه باشد و اقتدارش از بین برود و اگر قرار است قراردادی امضا و یا مذاکره کند و توسعه سیاسی ایجاد کند، باید از روی اقتدار و موضع قدرت باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواضع عزتمندانه جمهوری اسلامی که امروز رئیس جمهور به سازمان ملل رفت، در اوج اقتدار بود و پیام اول آن این است که تحریم‌های آمریکا عملا بی‌اثر شده و دنیا دیگر نگاهی مثل گذشته به تحریم‌های آمریکا ندارد.

موضع‌گیری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل رویکرد جدیدی به دنیا نشان داد

مبادله زندانیان در اوج عزت انجام شد

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: پیام دیگر این حضور و سخنرانی قدرتمندانه رئیس جمهور، این است که ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا به جمهوری اسلامی ایران روی آورده‌اند و مجموعه‌های اقتصادی همچون شانگهای که کشورهای ابرقدرت دنیا، بریکس و کشورهای تجاری دنیا عضو آن هستند، عضویت جمهوری اسلامی را پذیرفتند و ایران عضو شانگهای شد و عضویتش را در بریکس رسما آغاز کرد و این موفقیتی بزرگ بود که رئیس جمهور با خود به سازمان ملل متحد برد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور موفقیت‌های بزرگ دیگری را نیز همراه خود به سازمان ملل برد، ادامه داد: مبادله زندانیان سیاسی جمهوری اسلامی با آمریکا با موفقیت و در اوج عزت انجام شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن کشورهای مختلف مربوط به جمهوری اسلامی را یک موفقیت بسیار بزرگ در مراودات سیاسی آیت‌الله رئیسی خواند و اظهار داشت: این اقدامات بزرگی است که در دولت سیزدهم رخ داد و دنیا این را فهمید و درک کرد.

هر کشوری می‌تواند برای خودش کدخدا باشد

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: کشورهای دیگر هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تحریم‌های آمریکا دیگر اثری ندارد و جمهوری اسلامی این دوران گذار را طی می‌کند و پشت سر می‌گذارد.

به گفته وی؛ پیام دیگر این حضور قدرتمندانه رئیس جمهور این است که دنیا به این جمع‌بندی رسید که جهان کدخدای خاصی ندارد و هر کشوری می‌تواند برای خودش کدخدا باشد، مقتدر عمل کند و عزتمندانه کارش را پیش ببرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی تقسیم‌بندی بین نگاه سیاسی دنیا انجام داد و غرب را مربوط به گذشته و ایران را مربوط به آینده خواند، بدان معنی است که آینده از آنِ جمهوری اسلامی است و قرار است قطب علمی، نظامی و دفاعی منطقه شویم.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: به سرعت به سمت اقتصادی شدن پیش خواهیم رفت و با تشکیل جبهه مقاومت و موفقیت‌های روزافزون جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف، این اتفاق دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.