سخنگوی وزارت خارجه روسیه به موضع گیری رئیس کمیسیون اروپا علیه روسیه در موضوع هیروشیما و مقصر قلمداد کردن مسکو، به شدت واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: «فون درلاین» یک کلمه هم از آمریکا جلاد درباره هیروشیما نگفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از راشاتودی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موضع گیری اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا علیه روسیه و مسئول قلمداد کردن روسیه در فاجعه هیروشیما آنرا دروغ دانست.

وی افزود: فون درلاین از دولت ژاپن به خاطر حمایت از رژیم کی‌یف و جنگ علیه روسیه تمجید کرد و گفت که خانواده اش از هیروشیما بودند و خویشاوندانش در جریان بمباران سال ۱۹۴۵ کشته شده اند؛ اما فون درلاین یک کلمه هم از آمریکا و واشنگتن جلاد که بمبها را بر روی شهرها و شهروندان ژاپنی در هیروشیما ریخت، سخنی نگفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: فون درلاین متهم به فساد بزرگ در تاریخ اتحادیه اروپا پا را فراتر گذاشت و روسیه را در فاجعه هیروشیما سرزنش کرد. زمانی که بمب اتمی شهر هیروشیما را با خاک یکسان کرد، بسیاری از بستگان شما کشته شدند. شما با گوش دادن به داستان های بازماندگان بزرگ شده اید و می خواهید ما به همان داستان ها گوش دهیم، به گذشته نگاه کنیم و چیزی برای آینده بیاموزیم و در اینجا روسیه بار دیگر تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای می کند؛ این منزجر کننده است، خطرناک است و در زمینه هیروشیما، نابخشودنی است.

وی افزود: آنچه واقعاً منزجر کننده و خطرناک است این است که چگونه اورزولا فون در لاین دروغ می گوید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.