وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه به وقت نیویورک با «یان بورگ» وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت کشور مالت دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  با اشاره به سوابق خوب همکاری‌های تجاری دو کشور در گذشته، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها بزودی در مسیر درست خود قرار گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در زمینه‌های شیلات، کشاورزی، دارو و فناوری اشاره کرد و گفت: علاقه‌مند به تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های بندری و کشتیرانی هستیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به عضویت مالت در شورای امنیت سازمان ملل، آن را یک فرصت برای نقش آفرینی سازنده در فضای بین المللی دانست.

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مالت در نیویورک


 امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به عضویت مالت در اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی، گفت: در دیدار با آقای بورل، مسئول عالی سیاسی اتحادیه اروپا توافق کردیم که گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه انجام شود.

 وی همچنین مواضع کشورمان در خصوص برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها، فلسطین و اوکراین را اعلام کرد.

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد رایزنی وزیران امورخارجه ایران و مالت در نیویورک

آقای «یان بورگ»، وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقه‌مند به همکاری‌های دوستانه و سازنده با ایران هستیم.


وی افزود: همواره نیازمند دیدار و گفتگو برای شناخت و درک بهتر تحولات هستیم و از پیشرفت تحولات مثبت در روابط خارجی و منطقه‌ای ایران حمایت‌ می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.