معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی با توجه به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، بازنشستگان و افزایش ساعت کاری شاغلان، رفع شد.

کمبود معلم در سال تحصیلی جدید با این سه روش جبران شد

موسی الرضا کفاش روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول دخترانه هجرت شهر سمنان افزود: برای رفع کمبود احتمالی معلمان از ظرفیت بازنشستگان تا سقف ۲۴ ساعت اضافه می‌شود و شاغلان در صورت تمایل می‌توانند ساعت‌های بیشتری تدریس کنند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش می‌شود سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با کمترین دغدغه در زمینه کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت کشور و بدون وقفه تداوم یابد.

وی اضافه کرد: پوشش تحصیلی در کشور طبق گزارش‌ها، مطلوب است و پوشش تحصیلی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری و به میزان بیش از ۹۸ درصد است.

کفاش بیان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع سیاستگذاری و قانونگذاری در وزارتخانه آموزش و پرورش است و امید است سالی تحصیلی پربرکت در راستای سند تحول بنیادین و منویات رهبر معظم انقلاب پیش‌رو باشد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: محور فعالیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حول سند تحول بنیادین همراه با نشاط، تحرک و آموزش‌های مهارتی و تربیتی مدنظر است.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز استان سمنان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.