نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنقدر افراد در موقعیت‌های مختلف ورزشی سیل مطالبات خود را مطرح می‌کنند و رسانه‌ها نیز آن را دنبال می‌کنند که آقای وزیر هر طرح و برنامه‌ای برای جوانان داشته باشد، نمی‎‌تواند طرح‌هایش را اجرا کند.

مطالبات ورزشی سبب غفلت از مسئله جوانان نشود

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت این وزارتخانه، اظهار کرد: دو وزارتخانه داریم که وقتی عزیزان مسئولیت پیدا می‌کنند، با سیل شدید مطالبه و توقع مواجه می‌شوند که دست و پای آنان را برای برداشتن قدم‌های بلند، می‌بندد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان را از پرمطالبه‌ترین وزارتخانه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در وزارت ارشاد، جریان‌های هنری چنان مطالباتشان را مطرح می‌کنند که آقای وزیر خیال می‌کند هرچه توان دارد را هم به کار ببرد، از تأمین مطالبه هنرمندان برنمی‌آید از این رو همه توانش را در یک نقطه متمرکز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ورزش نیز همین‌طور است، علی‌رغم این که عنوان این وزارتخانه را «ورزش و جوانان» انتخاب کرده‌اند اما آنقدر افراد در باشگاه‌ها و موقعیت‌های مختلف ورزشی سیل مطالبات خود را مطرح می‌کنند و رسانه‌ها نیز دنبال آن را می‌گیرند تا فشار بیاورند و به نتیجه برسد، دیگر موضوعات به حاشیه می‌رود.

علم‌الهدی با بیان این‌که همه مسائل را از چاله چمن گرفته تا گلایه‌های فلان آدمی که فلان پول را در ورزش گرفته را به سر وزیر می‌ریزند، گفت: وقتی وزیر ورزش و جوانان با این سیل مطالبات روبرو می‌شود، هر طرح و برنامه‌ای برای جوانان داشته باشد، نمی‎‌تواند طرح‌هایش را اجرا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ورزش خراسان رضوی در گذشته و حال، تصریح کرد: متأسفانه ورزش خراسان دچار عقب افتادگی است در حالی که روزی ستاره ورزش کشور بوده، تیم‌هایی که هستند همه ورشکسته شده و حامیان مالی آنان کنار کشیده‌اند، نمی‌خواهم بگویم ورزش قهرمانی هدف است اما یک ابزار چهره و جلوه بیرونی ما هست.

وی با تأکید بر این‌که عقب افتادگی ورزش خراسان رضوی باید جبران شود، ابراز کرد: در مشهد و استان استعدادهای خیلی خوبی وجود دارد که برای احیای ورزش خراسان رضوی، افراد رسوب کرده در ورزش باید جای خود را به این استعدادهای جوان بدهند.

علم‌الهدی با بیان این‌که احیای ورزش خراسان رضوی نیاز به پشتیبانی‌های مالی دارد، اظهار کرد: قوچان و ایل کرمانج مهد کشتی استان است، استعدادهای زیادی در ایل کرمانج وجود دارد که اگر به خوبی به انان توجه شود، می‌تواند جریان کشتی در استان را احیا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: مشکل ما در ورزش استان همان مشکل کشور است، اگر ورزش بخواهد حول یک عده کاسب‌کار ورزشی که از کنار ورزش کاسبی داشتند ادامه داشته باشد، کار پیش نمی‌رود و اگر بخواهند جلوی آنان را بگیرند، مشکل ایجاد می‌کنند.

خراسان رضوی مهد کشتی است

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز در ابتدای این دیدار ضمن بیان گزارشی از برنامه‌های خود در این وزارتخانه، به اهمیت توجه به سنین پایه برای تربیت نسل ورزشکار اشاره و اظهار کرد: تمام برنامه‌هایمان را روی آموزش و پرورش متمرکز کرده‌ایم زیرا معتقدیم اگر می‌خواهیم اخلاق و معنویت در ورزش درست شود، باید از پایه و از مدارس ابتدایی شروع کنیم.

وزیر ورزش و جوانان بر لزوم کشف استعدادهای ورزشی از طریق آموزش و پرورش تأکید کرد و ادامه داد: وضعیت ورزش همگانی‌مان خوب نیست که اگر می‌خواهیم وضعیت ورزش‌های همگانی بهبود یابد، مسیرش از آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی در خصوص مسئله جوانان نیز ابراز کرد: در حوزه جوانان نیز عمده دغدغه ما، دغدغه رهبر انقلاب و رئیس جمهور در بحث ازدواج، اشتغال و فرزندآوری است که در همین راستا، در پنج ماهه اول سال، ۶۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج برای ۳۳۰ هزار نفر پرداخت شده  که با این وجود، هنوز ۲۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و باید واگذاری وام سرعت پیدا کند.

هاشمی با بیان این‌که متأسفانه سن ازدواج و فرزندآوری بالا رفته که آسیبی جدی برای جامعه به شما می‌رود، خاطرنشان کرد: تاکنون رئیس جمهور سه بار شورای عالی جوانان را برگزار کرده است، این نشانگر این است که نسبت به موضوع جوانان دغدغه دارند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: دو سال پاداش قهرمانان پرداخت نشده بود که با دستور رئیس جمهور، مبالع مورد نیاز تأمین و مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار شد.

وی در خصوص ورزش خراسان رضوی نیز گفت: اولین خواسته من در ورزش قهرمانی خراسان این بود که به رشته کشتی باید توجه ویژه‌ای شود زیرا اینجا مهد کشتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.