مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله»که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، برنامه‌ریزی شده است.

مشهد میزبان نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» است

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین‌زاده اظهار کرد: هشتم مهرماه سال جاری بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و ۴۵ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید در مشهد گرد هم می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می‌کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه‌ریزی شده است که به دست رژیم اشغال‌گر قدس به شهادت رسید.

وی گفت: این جشنواره با همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین شهرداری مشهد برگزار می‌شود که نقش رسانه‌ای زنان در تحقق عدالت اجتماعی، پایگاه امن خانواده و تهدیدهای رسانه‌ای، زن و رسانه مقاومت، رسانه و بردگی مدرن در جهان امروز را بررسی می‌کند.

حسین‌زاده بخش‌های مختلف این جشنواره را شامل مکتوب (گزارش، مصاحبه، یادداشت)، تصویر (گزارش خبری، مستند خبری و مصاحبه) و عکس دانست و افزود: در این جشنواره فعالان رسانه‌ای زن داخل و خارج از کشور نشست‌های تخصصی و هم اندیشی برگزار خواهند کرد و در مراسم پایانی آن نیز مسؤلان عالی رتبه فرهنگی و رسانه‌ای کشور حضور یافته و جوایزی به برگزیدگان این جشنواره اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تشریح دلایل انتخاب مشهد به عنوان میزبان برگزاری جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید گفت: این شهر به دلیل شرایط و موقعیت مذهبی و تاریخی خاص خود که در طول قرن‌های گذشته نقش آفرینی زنان برجسته زیادی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ثبت کرده است بهترین گزینه برای برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق عینی حضور فعالان رسانه‌ای زن در مشهد، قرار داشتن مسجد گوهرشاد در کنار حرم مطهر رضوی به عنوان مهمترین مکان مذهبی بعد از حرم است که توسط بانو "گوهرشاد آغا" ایجاد و به همت او بود که این مسجد در کنار مضجع شریف ثامن الحجج (ع) ماندگار شد.

حسین‌زاده اظهار کرد: مدرسه علمیه پریزاد نیز توسط "پریزاد" ندیمه گوهرشاد آغا، در مشهد ایجاد شد و حضور فعالانه زنان رسانه‌ای امروز مشهد که نقش بی بدیلی را در عرصه رسانه‌ای این شهر و کشور ایفا می‌کنند نیز گواهی بر انتخاب درست مشهد به عنوان محلی برای برگزاری این جشنواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.