معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه با تکمیل و تحویل ۹ هزار واحد مسکونی شهری تا پایان امسال رقم واحدهای تحویلی بنیاد در نهضت ملی به ۱۸ هزار واحد شهری می‌رسد، از عملیاتی شدن بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن در شهرها توسط آن بنیاد خبر داد.

۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد مرحله اجرا شد 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «حمیدرضا سهرابی» روند اجرای نهضت ملی مسکن را در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد تشریح کرد و گفت: هم اکنون برای ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها زمین تامین شده است که از این میزان، ۲۲۱ هزار واحد دارای متقاضی و در اراضی قرار دارد که قابلیت ساخت و ساز در آنها وجود دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از اجرایی شدن ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در شهرها خبر داد و گفت: هم‌اینک برای بیش از ۱۶۵ هزار واحد تخصیص پروژه انجام شده است که از این میزان ۱۲۲ هزار واحد پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند، ۶۷ هزار واحد در مرحله فونداسیون و ۳۴ هزار و ۵۴۰ واحد نیز در مرحله اتمام اسکلت و سقف قرار دارند.

سهرابی توضیح‌داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بخش شهری ۹ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی، مسکن محرومان و مسکن اقشار کم‌درآمد تحویل متقاضیان شده و در برنامه است تا ۹ هزار واحد دیگر نیز تا قبل از اتمام سال تکمیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی، بخشی از مشکلات موجود را برای ساخت به‌موقع واحدهای تعیین‌تکلیف شده، پرداخت نشدن به موقع تسهیلات و همچنین پرداخت نشدن تسهیلات مکمل طرح نهضت ملی مسکن عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با رفع مشکلات بانک‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات، ساخت مسکن نیز سرعت لازم را بگیرد.

گفتنی است، بخشی از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر عهده دارد که در مناطق روستایی و شهری اجرا خواهد شد. بر اساس آخرین آمار، بیش از ۵۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.