روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت،درحالی‌که تحریم‌ها هنوز پابرجاست اما شرکت‌های آلمانی و اتریشی در نمایشگاه سالانه نفت ایران که توسط شرکت ملی نفت این کشور برگزار شده است، شرکت کردند.

جروزالم‌پست: حضور آلمان و اتریش در نمایشگاه سالانه نفت ایران باوجود تحریم‌ها

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت، شرکت‌های آلمانی و اتریشی در نمایشگاه سالانه نفت ایران که توسط شرکت ملی نفت این کشور برگزار شد، شرکت کردند؛ این درحالی‌ است که شرکت ملی نفت ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

به نوشته این گزارش، تولیدکننده آلمانی توربوماشین، تاسیسات JCLدر نمایشگاه نفت غرفه داشت.

یکی از نمایندگان JCL اخیرا گفته است JCL برای نوعی مصاحبه در نمایشگاه نفت (ایران) در ماه می حضور داشته است.

این روزنامه با استناد به دفترچه راهنمای نمایشگاه نفت ایران نوشته است، شرکت‌های مهندسی آلمان JCL و Heggel با شرکت مهندسی اتریشی Rotorise در این نمایشگاه حضور داشتند.

یک منبع آگاه نیز گفته است، شرکت‌های JCL و Rotorise در این رویداد غرفه داشته‌اند.

فاکس‌نیوز نیز در ماه سپتامبر برای نخستین بار از حضور شرکت‌های روسی و چینی در نمایشگاه نفت ایران گزارش داد.

نیکلای هوبرگ، سخنگوی اداره فدرال امور اقتصادی و کنترل صادرات آلمان (بافا) در مورد حضور شرکت‌های آلمانی در نمایشگاه نفت ایران، گفت: این سازمان «تمامی شروط مورد تایید فعلی یا محدودیت‌های موجود به واسطه تحریم‌ها را مطابق با قوانین اروپا و قوانین ملی بررسی می‌کند.»

سخنگوی بافا افزود، دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا مسئول بررسی میزان سازگاری فعالیت‌های تجاری در ایران با تحریم‌های آمریکاست.

مشخص نیست که آیا آمریکا قصد دارد تا شرکت‌های اروپایی، چینی و روسی حاضر در نمایشگاه نفت ایران را تحریم کند یا خیر اما یک منبع در وزارت خارجه آمریکا به فاکس نیوز دیجیتال گفت، این وزارتخانه اجرای تحریم‌ها را از قبل اطلاع نمی‌دهد.

دولت آلمان در مورد فعالیت شرکت‌های مهندسی این کشور در ایران سکوت اختیار کرده است.

سخنگوی بافا در پاسخ به پرسشی در مورد مجوز فعالیت شرکت‌ها در نمایشگاه نفت ایران به این روزنامه صهیونیستی که تلاش می‌کند این سازمان را به واکنش وا دارد، گفت: «لطفا درک کنید که بافا به دلایل محرمانه عملیاتی و تجاری نمی‌تواند در مورد فرآیندهای صادرات فردی اظهار نظر کند. از این نظر، اینها نه قابل تایید و نه رد است.»

وی افزود: «اطلاعات مربوط به حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها فقط توسط خود شرکت‌ها ارائه می‌شود.»

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.